Gå til innhold

NHD: Rivotril + Sobril

Gjest Redd for avhengighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inne i en periode hvor jeg tar beroligende nærmest hver kveld. Jeg alternerer mellom Sobril og Rivotril. Er det en god strategi å ta disse annenhver dag for å redusere faren for avhengighet?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne svare ja. Dessverre tror jeg det blir som å drikke rødvin og hvitvin annenhver dag for å hindre alkoholavhengighet.

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne svare ja. Dessverre tror jeg det blir som å drikke rødvin og hvitvin annenhver dag for å hindre alkoholavhengighet.

Takk. Hvor mange dager på rad er det greit at man tar denne type medikamenter? M.a.o når bør man trekke inn årene?

Gjest vær forsiktig
Skrevet

Takk. Hvor mange dager på rad er det greit at man tar denne type medikamenter? M.a.o når bør man trekke inn årene?

Nå spørs det jo også litt hva slags doser det er du tar også.

Etter å ha blitt avhengig, og opplevd det helvete på jord, så tro meg på at det ikke er verdt det.

Abstinensen, som varer og rekker, er å gange angsten med tre. Jeg ville aldri brukt mer enn tre uker i strekk, men noen av oss rekker å bli hektet på den tiden også.

Skrevet

Nå spørs det jo også litt hva slags doser det er du tar også.

Etter å ha blitt avhengig, og opplevd det helvete på jord, så tro meg på at det ikke er verdt det.

Abstinensen, som varer og rekker, er å gange angsten med tre. Jeg ville aldri brukt mer enn tre uker i strekk, men noen av oss rekker å bli hektet på den tiden også.

Annenhver dag med 2 x 0,5 Rivotril og 2 x 10 Sobril.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...