Gjest nedtrappingsplager Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 Trapper ned på Efexor og er blitt så fryktelig svimmel. Det er som om de rykker til i hodet mitt. Det kjennes helt merkelig ut. Skulle egentlig ut i kveld, men tror ikke jeg orker fordi jeg føler meg sånn. Er det noe jeg kan ta for å begrense plagene? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 Da nedtrapper du for fort.... Øk dosen litt:) 0 Siter
Gjest nedtrappingsplager Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 Da nedtrapper du for fort.... Øk dosen litt:) men jeg har jo stått på denne dosen i snart to uker nå. Jeg har ikke merket det så ille som i kveld. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 men jeg har jo stått på denne dosen i snart to uker nå. Jeg har ikke merket det så ille som i kveld. Merkelig...Men svimmelhet er en vanlig bivirkning av nedtrapping, så forsøk å ta en kvart tablett til. Vet hvor grusom slik svimmelhet kan være! 0 Siter
Gjest Pyttan Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 Du skal redusere med 25% pr mnd. Går du fortere ned får du plager. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 men jeg har jo stått på denne dosen i snart to uker nå. Jeg har ikke merket det så ille som i kveld. Efexor går for å være en versting når det gjelder nedtrappingsplager dessverre. Noen er mer sensitive for dette enn andre. Kanskje du må stå på den lave dosen lengre og trappe ned enda saktere. Det gjår jo i praksis an å trappe ned fra f eks en 75mg kapsel til 37,5 tabletter. Så kan du skaffe deg tablettdeler, sånn at du f.eks. kan ta en og en halv, en og en kvart osv. Jeg har faktisk hørt om enkelte som har vært nødt til å trappe ned ved å åpne depotkapselen, ta ut et antall "kuler" for så å svelge det gjenværende. Så har det vært å fjærne flere og flere av disse kulene og etter hverrt slutte. Dette er jo helt ekstremt da. Svimmelhet er jo noe dritt, og vanskelig å gjøre noe med. Jeg håper du står i god dialog med den som behandler deg, og at dere kan finne ut hvordan dere skal gjøre det lettest mulig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.