Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange år nå har jeg vært deprimert (bruker Wellbutrin 150mg) og sliter også med sterk angst. I tillegg er jeg diagnostisert med upf (trekk av avhengighet, ustabilitet, unnvikelse).

I alle år med depresjon, har livet vært en berg- og dalbane der sinnstemningen har vekslet mellom depresjon og mer "normal" tilstand. Ingen manier. De dårlige periodene varer i flere uker, de gode fra noen dager og opp til et par uker.

Angsten er sterkt inne i bildet i de dårlige periodene.

"Tilstanden" skifter nærmest over natten, spesielt når det er snakk om en opptur. Nedturene kommer mer snikende,og jeg havner helt til bunns i løpet av noen dager.

Høres dette ut som unipolar lidelse?

Nå vurderes det om jeg bør begynne med noe stemningsstabiliserende. Jeg er veldig skeptisk, har hatt mine runder med nedtrapping og opptrapping av medisiner med dertil hørende bivirkninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kommentarer fra noen? Det var dumt...

Skrevet

Hei!

For meg så høres dette ut som noe unipolart, ja. Men jeg er nok ingen ekspert på dette.

Men det jeg vil få frem, er at stemningsstabiliserende medisin har forandret livet til mange mennesker som har svingninger.

Håper du vil gi det en tjangse.

Bruker selv Lamictal og har blitt helt stabil etter å ha slitt i mange år.

Skrevet

Hei!

For meg så høres dette ut som noe unipolart, ja. Men jeg er nok ingen ekspert på dette.

Men det jeg vil få frem, er at stemningsstabiliserende medisin har forandret livet til mange mennesker som har svingninger.

Håper du vil gi det en tjangse.

Bruker selv Lamictal og har blitt helt stabil etter å ha slitt i mange år.

Takk for svar :)

''Bruker selv Lamictal og har blitt helt stabil etter å ha slitt i mange år.'' Høres jo bra ut! Det er veldig slitsomt å ha det som jeg har det nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...