Gå til innhold

NHD-Var dette ok gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos psykiateren min på fredag. Prata om alvorlige ting. Når det hadde gått ca 35-40 min av timen ringte telefonen hennes...

Hun tok telefonen og prata noen minutter i den... Plutselig vifta hun til meg, tydeligvis at jeg skulle gå...

Føølte meg veldig avvist av henne, var midt i en setning da det ringte, og på meg virka det ikke som telefon samtalen hun fikk var "livsviktig"... Fikk ikke noen avslutning eller noe ble bare "viftet vekk".......

Hva synes du NHD?

Videoannonse
Annonse
Gjest steinrøysanedibakken
Skrevet

Jeg er ikke nhd, men må bare kommentere likevel. Dette synes jeg var utrolig frekt, arrogant og talentløst av psykiateren din. Hvis du tør så ta det opp med henne.

Gjest Shit happens
Skrevet

Det var teit gjort og respektløst. Kunne i det minste ha sagt beklager og ha det. Jeg behandler ikke kundene mine sånn engang. Hmph. Hvis jeg får en telefon jeg bare /må/ ta mens jeg har en kunde inne hos meg kan jeg i hvertfall få øyekontakt og holde telefonen fra øret et lite øyeblikk og beklage og avslutte det vi holder på med. Kan jo hende det var mer pinlig og/eller alvorlig enn du oppfattet og at hun i farta ikke klarte å avslutte timen på en ok måte da, man vet jo aldri. Kanskje hun bare mente at du skulle gå ut litt og så komme inn igjen og avslutte etterpå? Men det var ikke rart du reagerte.

Skrevet

Utrolig respektløst gjort som sagt av andre. Jeg har opplevd at psykiateren har tatt telefonen, men det har kun vært en kort samtale. Psykiateren kunne ha sagt at h*n var opptatt nå, og ikke avvist deg.

Psykiatere vokser dessverre ikke på trær, men du burde da dette opp med h*n. Det hadde jeg gjort.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg må nok en gang stresse "Rammer i psykoterapi". Ting må avklares på forhånd.

I min jobb må jeg si til pasienter at jeg ikke helt kan unngå telefonsamtaler. Jeg må også informere om at de dessverre noen ganger må gå på gangen fordi jeg er nødt til å diskutere ting som andre ikke skal høre.

Min erfaring gjennom mange år er at dette går smertefritt bnår det er tatt opp på forhånd.

Din opplevelse var ikke god, og noe sier meg at dere ikke har tatt opp dette på forhånd. Uansett burde du vært tatt inn igjen slik at konsultasjonen ble avsluttet på en god og korrekt måte.

Skrevet

Jeg er ikke nhd, men må bare kommentere likevel. Dette synes jeg var utrolig frekt, arrogant og talentløst av psykiateren din. Hvis du tør så ta det opp med henne.

Helt uhørt at en behandler tar telefonen midt i en samtale! Vet selv hvor vanskelig det er å utlevere seg selv og snakke om vanskelige ting, og ikke minst å holde samtalen logisk og være konsentrert når man faktisk har problemer med psyken! (Det hjelper ikke om det er avtalt på forhånd. Man er utrolig sårbar og vil føle seg totalt avvist... ) Nei, dette er helt forkastelig. Selv som lærer har jeg ikke lov til å ta telefonen midt i undervisningen, det ville bli sett på som utrolig respektløst overfor elevene.

Gjest efexora
Skrevet

jeg hadde blitt sur, og virkelig tatt et oppgjør neste time.

Har opplevd at jeg har vært hos fastlegen og en telefon har kommet. Da jeg var nesten ferdig med konsultasjonen så bare vinket han meg ut. Det var greit, siden vi hadde fått avklart alt. Hadde jeg snakket om mere alvorlige ting som jeg ville ha svar på så hadde jeg syntes det var respektløs at jeg skulle gå.

Men i ditt tilfelle synes jeg det var langt over streken..

Skrevet

Det kan hende hun tar det opp neste gang. Ikke noe å henge seg opp i.

Gjest kliiiienten
Skrevet

Enig med NHD for en gang skyld. Hadde hun sagt dette i begynnelsen av timen at det kunne hende hun måtte ta en telefon hadde det ikke gjort meg noe. Det er det psykologen min sier visst han venter en viktig telefon, ellers lar han den bare ringe....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...