Gå til innhold

Impulsivitet og Bipolaritet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste vært veldig sosial(noe som jeg ikke pleier å være) våkner tidlig er litt høy på meg selv eller bare glad, vet ikke helt skillet lenger på glad/hypoman lei seg /deprimert eller hva som er et normalt følelsesliv. Jeg kan da gjøre masse impulsive ting bruke masse penger, gå ut flere dager i uken inkludert hverdager.

Hvis jeg er deprimert kan jeg også være impulsiv, feks under alkoholpåvrikning kan jeg bare tenke, faen ta dette gidder jeg ikke helt fra intet. Så gjøre et eller annet sykt suicidalt destruktivt som ender med at jeg våkner opp på sykehuset uten å vite hva som skjedde dagen før. Bipolare må ha ni liv tror jeg, klinisk død et øyeblikk pga hjerte/lunge stanst glad dagen etter.

Jeg kommer sikkert til å dø en dag pga dette, det verste er at det ikke er noe planlagt og at jeg vil ha et godt liv sammen med min kjære kone. Men dette kontrollerer jeg rett og slett ikke.

Kan Lithium være et alternativ? Lamictal maks dose og AD maks er tydeligvis ikke nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje antipsykotisk er det du trenger. Eks Serquel

Gjest misame
Skrevet

Du bør i alle fall slutte å drikke alkohol (når du er deprimert).

Gjest runapetrina
Skrevet

litium skal visst være de beste mot suicidalitet.

men kan nesten virke som du har eupf ved siden av din bipolare lidelse, når du er så impuliv og havner på sykehuset med od og slik stadig vekk?

kanskje du kan få terapi rettet mot dette=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...