Gå til innhold

Hvor alvorlig er dette?

Gjest steinrøysanedibakken

Anbefalte innlegg

Gjest bareentanke
Skrevet

Takk fordi du jo viste at jeg har rett, fordi du bekreftet at det du gjør ikke hadde som hovedhensikt å få slutt på mobbingen.

Skal du det, må du gjøre noe mer intelligent og voksent enn å kjefte på 10-åringer, for det virker ikke.

Med vennlig hilsen

''Takk fordi du jo viste at jeg har rett, fordi du bekreftet at det du gjør ikke hadde som hovedhensikt å få slutt på mobbingen.''

Jeg har gang på gang gjentatt at hardere skyts skal brukes i de tilfeller mobbing allerede pågår og for å få det stanset raskt, så jeg får svare bare hyggelig, og takk og lov at du endelig fikk "tent pæra".

''Skal du det, må du gjøre noe mer intelligent og voksent enn å kjefte på 10-åringer, for det virker ikke.''

Vi fortsetter den nedlatende holdningen ja...

Der har jeg vært innom forebygging, for å minske omfanget. Selv om det ser ut til å fungere dårlig med de eksisterende strategiene man har lagt opp til, så skal man jo ikke gi opp håpet om at noen kan komme opp med løsninger som vil fungere bedre enn eksisterende.

Beklager at det tok så lang tid før du fattet hva jeg har sagt hele veien.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• trollemor;o)

13

• PieLill

7

• Unni23

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg forstår veldig godt din umiddelbare reaksjon.

Det 10 åringen har gjort MÅ selvsagt reageres sterkt på.

Jeg hadde sikkert klikka jeg også.

Vil bare fortelle en episode som faktisk hjalp ei venninne av meg da vi var i barneskolealder. Var vel mot slutten av barneskolen.

Det var en gutt som var litt eldre enn oss, som kasta venninnen min i bakken og hun fikk juling rett og slett. Han var sur eller sint for et eller annet, og det gikk utover henne, dessverre.

Vi var mange barn som stod og pratet sammen, da han plutselig gikk løs på henne.

Hun kom seg omsider krøkende hjem, og der hjemme ble faren hennes skikkelig forbannet. Han gikk ut og fant gutteslampen, ga han rett og slett juling foran kameratene. Ikke nok med det, han dro gutten med til foreldrene og fortalte hva gutten hadde gjort, hva han (faren) hadde gjort mot gutten, og sa at gutten fikk holde seg langt unna jenta heretter.

Og, det hjalp. Jenta fikk gå i fred. Om de så hverandre, unngikk gutten henne så langt det lot seg gjøre. Etterhvert kunne de prate sammen, men han nærmet seg henne aldri igjen. Om det var av redsel, kan jo forsåvidt være det samme mener jeg. Det hadde da ikke vært noe bedre om jenta hadde gått rundt og vært redd han? Det er tross alt han som startet dette.

Han fikk smake sin egen medisin, samt at han ble ydmyket overfor kameratene OG foreldrene. Har aldri hørt at han var innblandet i episoder senere. Og han var før denne episoden en av småbøllene på skolen, som de yngre barna gjerne var litt redd for.

Tenker faktisk litt sånn at faren reddet ikke bare jenta, men han reddet også gutten fra å fortsette i samme bane senere. Noen ganger kan det være riktig å ta tak i situasjonen der og da og blåse i hva som kan være politisk korrekt og ikke drive og dulle rundt de som faktisk er ondskapsfulle med vilje.

Sier ikke at det er riktig i alle situasjoner, men enkelte ganger kan det være på sin plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...