Gå til innhold

NHD/håper du kan svare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inntrykk av at yrkesrettledningen i NAV er av høyst varierende kvalitet og fornuft.

Det finnes dyktige folk i krevende stillinger som NAV i sin tid ville sende i vernet bedrift...

Om du mener at NAVs forslag blir helt feil for deg, kan du søke studieplass og ta opp vanlig studielån. Fallhøyden blir større, men det blir også friheten.

mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest synes jeg
Skrevet

NAV er et inkompent byrokati.

det er et drittsystem som er mer til skade enn til hjelp

Skrevet

Det er da vel ingen som kan nekte deg å ta utdanning? Det er jo helt opp til deg selv. Men de kan jo gi deg råd, men ingen tvinger deg til å følge dem.

Men du bør være sikker på at du klarer det. Som du sier blir det en stor seier om du klarer det, men en kanskje enda større nedtur om du må gi opp.

Skal man være helt sikker på at man klarer noe før man setter i gang, får man ikke gjort så mye. Man kan ikke alltid sikre seg mot nederlag.

Iblant kan det være et større nederlag å aldri prøve, enn å prøve og misslykes, men vite at man i hvert fall gjorde et hederlig forsøk.

mvh

Gjest vil veldig gjerne.
Skrevet

Det bør være en tverrfaglig gruppe som sammen med pasienten vurderer dette.

Den endelige avgjørelse vedr økonoomisk støtte tar NAV.

Ok,får bare hoppe i det. Får ringe dem jeg hadde sist kontakt med i psykiatrien.

Gjest vil veldig gjerne
Skrevet

Jeg har inntrykk av at yrkesrettledningen i NAV er av høyst varierende kvalitet og fornuft.

Det finnes dyktige folk i krevende stillinger som NAV i sin tid ville sende i vernet bedrift...

Om du mener at NAVs forslag blir helt feil for deg, kan du søke studieplass og ta opp vanlig studielån. Fallhøyden blir større, men det blir også friheten.

mvh

Kan søke studielån og gi blaffen i hele systemet,og hva de måtte mene. Men da må jeg vel si fra meg trygden? Det er skummelt,føler jeg må ha sikkerhetsnett om det ikke går.

Skrevet

Kan søke studielån og gi blaffen i hele systemet,og hva de måtte mene. Men da må jeg vel si fra meg trygden? Det er skummelt,føler jeg må ha sikkerhetsnett om det ikke går.

Det er vel i dag søknadsfristen på ulike skoler og høyskoler / universiteter går ut.

Så om du vet hva du vil, sender du en søknad. Ingen vil bebreide deg det. Hvis ikke kan det være et helt år til neste tog går.

Så får du diskutere med behandlere og NAV i etterkant.

mvh

Skrevet

Jeg fant ikke noe forbud mot uttanning i NAVs sider, men jeg lette ikke å nøye.

Les her om hvilende pensjonsrett. Det kan være relevant.

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8reytelser/Uf%C3%B8repensjon/Tilbake+til+arbeid

mvh

Skrevet

Det er vel i dag søknadsfristen på ulike skoler og høyskoler / universiteter går ut.

Så om du vet hva du vil, sender du en søknad. Ingen vil bebreide deg det. Hvis ikke kan det være et helt år til neste tog går.

Så får du diskutere med behandlere og NAV i etterkant.

mvh

Den gikk ut 15. april, desverre.

Skrevet

Den gikk ut 15. april, desverre.

Det burde jeg visst.

Samme på vid. utdanning?

mvh

Skrevet

Det burde jeg visst.

Samme på vid. utdanning?

mvh

1. mars

Gjest profile
Skrevet

det er et drittsystem som er mer til skade enn til hjelp

Uten nav hadde det vel vært opp til familien og slik å forsørge syke. Det hadde virkelig vært kjipt.

Gjest profile
Skrevet

Joda, en kan studere om en vil. Men da må en ut av systemet og søke vanlig studielån. En kan ikke bare gå på uføretrygd og studere det en vil selv uten godkjennelse fra nav.

Trodde ikke det var noen begrensning på å studere på uføretrygd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...