Gå til innhold

Cipralex Lundbeck vs Escilatopram Ratiopharm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurer på en ting, hadde resept på Cipralex 10mg og dro på apoteket for å hente ut denne. Da fikk jeg utlevert Escilatopram 10mg istedenfor, altså generisk bytte. Dette gjorde meg naturligvis nysgjerrig, og jeg begynte å søke på nettet. Jeg fant flere tilfeller der pas. hadde reagert på bytte av medisin og måtte få spesifisert i resepten fra fastlegen at de MÅTTE få utlevert Cipralex. Hva er deres erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apotek 1 har bedre prisavtale på cipralex en escitalopram, så der får du orginalpreparatet.

Skrevet

Har erfaringer med dette, min lege skriver Ikke generika bytte! på hver resept. Eu krever 80-120 % biotilgjengelighet i forhold til orginalen. Dette betyr at du aldri får helt likt opptak hvis man bytter til ulike generika hver gang man er på forskjellige apoteker.

Jeg mener det er en prinsippsak, innovasjon i medisinutvikling er viktig! Hva tror dere skjer hvis de store aktørene ikke produserer eller utvikler dyre medisiner fordi de vet at om noen

få år stuper prisen. Jeg er ingen kapitalist, men slik fungerer verden. Utvikling av medisiner=penger til feks Lundbeck, generika betyr mindre penger til innovasjon. Legemiddelfirmaer er ikke filantroper, de vil tjene penger ved å hjelpe syke.

Skrevet

Apotek 1 har bedre prisavtale på cipralex en escitalopram, så der får du orginalpreparatet.

"Apotek 1 har bedre prisavtale på cipralex en escitalopram, så der får du orginalpreparatet."

Der sa du det!! Det er bare derfor de tvinger deg(hvis ikke må du betale mellomlegg) til å kjøpe generika.

Apotekene inngår avtaler og selger det de har mest fortjeneste på.

Bra at du tok opp dette cathlin !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...