Gå til innhold

Er det mulig?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest hvert år i åtte år nå
Skrevet

Gjennom en bekjent som driver helsearbeid i Uganda har vi årlig gitt penger til malarianett. Hun forklarte hvor lite som skulle til for å hjelpe så utrolig mye, og da var det enkelt å bestemme oss. Etter den tid har de voksne i familien kuttet meningsløse små- og store julegaver til hverandre, og heller sendt en felles, større sum til hjelpearbeidet.

Skrevet

I artikkelen burde det ha vært en link (med mindre jeg overså den) til et sted man enkelt kunne "kjøpe et myggnett"...

Gjest argrahan
Skrevet

det hører vell ikke hjemme under psykiatri dette vell

Skrevet

det hører vell ikke hjemme under psykiatri dette vell

Det synes jeg så absolutt det gjør.

Det setter ting i perspektiv, og det viser at man kan gjøre noe som nytter.

Med vennlig hilsen

Skrevet

I artikkelen burde det ha vært en link (med mindre jeg overså den) til et sted man enkelt kunne "kjøpe et myggnett"...

Enig.

Skrevet

Jeg trengte den ikke personlig, da :-)

Men de ville sikkert fått inn en hel del hvis folk som leste artikkelen (og da sannsynligvis interesserte seg noe for temaet) veldig enkelt kunne gitt noe - en "klikk her"-knapp.

Skrevet

Gjennom en bekjent som driver helsearbeid i Uganda har vi årlig gitt penger til malarianett. Hun forklarte hvor lite som skulle til for å hjelpe så utrolig mye, og da var det enkelt å bestemme oss. Etter den tid har de voksne i familien kuttet meningsløse små- og store julegaver til hverandre, og heller sendt en felles, større sum til hjelpearbeidet.

Det har undret meg hvordan verdenssamfunnet kan klare å overse malaria elegant. Da fugle- og svine influensaen "truet" den rike verden brukte de rike landene milliarder av kroner på den.

De rike landene kunne klart å gjøre noe med malaria og aids i den fattige verden hvis de var interessert. Men det som gjøres er en dråpe i havet.

Gjest reinkalv
Skrevet

Jeg har råd.

Jeg har kjøpt gjennom Lillemus sin link.

Har du kjøpt myggnett?

Hvis ikke så har du utfordringen her og nå :-)

Gjest reinkalv
Skrevet

Jeg har råd.

Har du kjøpt??

Hvis ikke så får du utfordringen nå :-)

ut

Skrevet

Jeg har råd.

Har du kjøpt myggnett?

Hvis ikke så har du utfordringen her og nå :-)

Kjempebra! Jeg gir en slant via Unicef hver mnd og håper de kronene kan hjelpe. Ungene fikk hver sin "julegave" via Unicef også og spesielt jentungen syntes det var så spesielt at hun skrev om det i en oppgave på skolen etter jul. :o)

Gjest ikkenavn
Skrevet

Det har undret meg hvordan verdenssamfunnet kan klare å overse malaria elegant. Da fugle- og svine influensaen "truet" den rike verden brukte de rike landene milliarder av kroner på den.

De rike landene kunne klart å gjøre noe med malaria og aids i den fattige verden hvis de var interessert. Men det som gjøres er en dråpe i havet.

Ja, det er nok dessverre sånn. Kanskje man istedet skulle bruke milliarder av penger på kondomer og annen prevensjon til disse fattigste av de fattige. Er jo ikke bra å få så mange unger når en ikke har mat eller medisiner til dem.

Så prevensjon er nok tingen ja. På sikt vil det da bli færre munner å mette.

Skrevet

Ja, det er nok dessverre sånn. Kanskje man istedet skulle bruke milliarder av penger på kondomer og annen prevensjon til disse fattigste av de fattige. Er jo ikke bra å få så mange unger når en ikke har mat eller medisiner til dem.

Så prevensjon er nok tingen ja. På sikt vil det da bli færre munner å mette.

Man bruker masse penger på prevensjon, men poenget er at det nytter ikke før folk får sikkerhet for at de ikke sulter når de blir gamle, hvis de ikke har unger til å hjelpe seg.

Det eneste som hjelper mot mange barn er utvikling. Bare se på hvordan det skjedde i Europa.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...