Gå til innhold

Endelig ser det ut til att Nav tar til fornuften

Anbefalte innlegg

Gjest Borderline doler
Skrevet

Hei

Jeg har vært inne på dol noen år nå,har gjennomført hele tre perioder med attføring,arbeid med bistand og nå sist arbeidsevnevurdering.

Har nå vært i nav systemet i 6 år og hele tiden hevdet att jeg ikke klarer å jobbe mere en 50 %.

Og etter hele 6 år klarte Nav og tenke følgende :Næh kanskje vi skal sende han på en restarbeidsevne vurdering som en del av tiltaket.

Der ble det ganske raskt avklart att noe mere en 40% stilling ikke er aktuelt for meg..tenk om de fant ut dette for 3 eller fire år siden da...sukk .

Jeg har en hel perm full som inneholder journaler fra lege og dps,samt tidligere attføringssaker..den har jeg det siste året hatt med meg på vært møte med nav..."Støttepermen"

Søkte også tidligere om en uførepensjon på 50% og ble bedt om å trekke den fordi jeg ikke var prøvd ut i det nye yrket enda..

Ett år til gikk med nye samtaler på dps og nav...til slutt søkte jeg etter ett møte med nav 60% uførepensjon med grunnlag i restarbeidsevne vurderinga.

Rådgivende lege skulle se på den og i frykt for å ikke bli hørt ba jeg om ett møte med denne rådgivende legen.

SÅ kom gladmeldingen,rådgivende lege mente de hadde god nok dokumentasjon på meg til å behandle søknaden min og han mente jeg falt inn under reglene for ung ufør....

Nå er mine skuldre flere tonn lettere og jeg ser mer possitivt på livet.

Så kommer følelsen inn over meg,tenk om de ikke godtar rådgivende leges råd ?

Jeg kjenner flere tonn igjen faller over meg og grubler og tenker så jeg blir enda sprøere en det jeg er fra før....

Så jeg lurer på om noen her inne kan dele noen erfaringer med med meg..

Blir rådgivende leges vurdering avgjørende i saken eller kan nav bare velge å se vekk fra denne?

Min saksbehandler sier den veier tung i søknads behandlingen,men jeg våger ikke og håper for mye.

Hva sier dere kan jeg senke skuldrene og puste ut eller kan dette gå galt....igjen ?

Videoannonse
Annonse
Gjest min erfaring
Skrevet

Jeg har også i en årrekke vært i nav-systemet. Rehab, attføring, TU og nå varig ufør. For meg har det vært slik at nav og behandlere har bremset meg ifht arbeid da jeg har en tendens til å ville for mye og ikke skjønne at det er for mye før alt klapper sammen og jeg blir lagt inn.

Jeg har aldri blitt vurdert av en nav-lege, men min fastlege har blitt hørt hele veien. Når han har snakket med nav har han alltid fått ganske klare hint om utfallet, og han har alltid fått medhold (vet jeg har vært veldig heldig).

De to jeg kjenner som har blitt vurdert av nav-legen har fått stønaden hun anbefalte. Ulike kontor, og ulik lege.

Gjest borderline75
Skrevet

Jeg har også i en årrekke vært i nav-systemet. Rehab, attføring, TU og nå varig ufør. For meg har det vært slik at nav og behandlere har bremset meg ifht arbeid da jeg har en tendens til å ville for mye og ikke skjønne at det er for mye før alt klapper sammen og jeg blir lagt inn.

Jeg har aldri blitt vurdert av en nav-lege, men min fastlege har blitt hørt hele veien. Når han har snakket med nav har han alltid fått ganske klare hint om utfallet, og han har alltid fått medhold (vet jeg har vært veldig heldig).

De to jeg kjenner som har blitt vurdert av nav-legen har fått stønaden hun anbefalte. Ulike kontor, og ulik lege.

Hei

Fint å høre att det er flere som etter mange år i systemet endelig blir hørt og forstått.

Jeg synes det er forferdelig frustrende å oppleve og slite med å bevise ovenfor nav att min restarbeidsevne er nedsatt,spesielt når man sliter med dette i årevis og samtidig ser andre på uførepensjon som er 100 % uføre,men jobber 150% svart...

Mens en som i allefal ønsker å jobbe det man klarer å jobbe og tjene sine egen penger ut i fra den grad man klarer å jobbe,må gjennom så mye dritt før man endelig får hjelp .

Fint å høre det du skriver om att du kjenner til flere som får den stønaden rådgivende lege mener man skal ha...

Skrevet

Du har vært gjennom en rekke tiltak og vurderinger i regi av Aetat / NAV over en lang periode, har sikkert grundige uttalelser fra fastlege, DPS og andre.

Dette bør i utgangspunktet være nok, men en vurdering fra rådgivende lege er som regel det avgjørende. Siden rådgivende lege i ditt tilfelle støtter 40% restarbeidsevne, er jeg ganske så overbevist om at du kan senke skuldrene :-)

LYKKE TIL!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...