Gå til innhold

NHD-hva tror du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vårt land er veldig ulikt fra sted til sted. Det er det dessverre få politikere som forstår, og de vil gjerne presse på oss felles løsninger som er utmerkede noen steder, men ubrukelige andre steder.

Psykebil tror jeg er et utmerket tiltak i områder med stor befolkningstetthet. Dvs der en kan utnytte bilen og teamet til arbeid og ikke bare beredskap.

I tynt befolkede områder vil det være en enorm ressurssløsing. Her må en prøve å finne andre samarbeidsformer mellom politi og psykiatri.

Gjest hvilken idiot har bestemt dette egentlig?
Skrevet

Vårt land er veldig ulikt fra sted til sted. Det er det dessverre få politikere som forstår, og de vil gjerne presse på oss felles løsninger som er utmerkede noen steder, men ubrukelige andre steder.

Psykebil tror jeg er et utmerket tiltak i områder med stor befolkningstetthet. Dvs der en kan utnytte bilen og teamet til arbeid og ikke bare beredskap.

I tynt befolkede områder vil det være en enorm ressurssløsing. Her må en prøve å finne andre samarbeidsformer mellom politi og psykiatri.

Jeg ar sagt det før. Det er lettere å være psyk i større byer som har døgnåpent legevakt og til og med psykiatrisk legevakt, korte reiseavstander til poliklinikker o.s.v..

For meg går det en hel dag når jeg skal til psykologen. Noen som skapte mye irritasjon hos sjefen på min forrige arbeidsplass da jeg jobbet fulltid. Sa til slutt opp jobben.

Det psykiatriske sykehuset jeg "hører til" har i ånden av opptrappingsplanen for psykisk helse, redusert antall sengeposter fra 400 til noe under 50. Resultatet er overbelegg, langt flere blir avvist og skrevet ut alt for tidlig, og de friskeste kan risikere å måtte bo på bad eller kjøkken. Siden ungdomsavdelingene også ble nedlagt er det ofte mindreårige på voksenakutt.

Meningen var at kommunene skulle ta over mye av omsorgen... men her jeg bor er det en psykiatrisk sykepleier som liksom skal være den store redningen for ca. 6000 innbyggere.

Så her gjelder det å holde seg i form, iallefall på kveld og helg.

Gjest EUPF58
Skrevet

Jeg ar sagt det før. Det er lettere å være psyk i større byer som har døgnåpent legevakt og til og med psykiatrisk legevakt, korte reiseavstander til poliklinikker o.s.v..

For meg går det en hel dag når jeg skal til psykologen. Noen som skapte mye irritasjon hos sjefen på min forrige arbeidsplass da jeg jobbet fulltid. Sa til slutt opp jobben.

Det psykiatriske sykehuset jeg "hører til" har i ånden av opptrappingsplanen for psykisk helse, redusert antall sengeposter fra 400 til noe under 50. Resultatet er overbelegg, langt flere blir avvist og skrevet ut alt for tidlig, og de friskeste kan risikere å måtte bo på bad eller kjøkken. Siden ungdomsavdelingene også ble nedlagt er det ofte mindreårige på voksenakutt.

Meningen var at kommunene skulle ta over mye av omsorgen... men her jeg bor er det en psykiatrisk sykepleier som liksom skal være den store redningen for ca. 6000 innbyggere.

Så her gjelder det å holde seg i form, iallefall på kveld og helg.

Det første jeg tenker på er at du er heldig som jobber.Hva slags medisiner bruker du? Kan jeg spørre om diagnosen? Hadde jeg vært deg hadde jeg flyttet til en by som hadde bedre tilbud til oss "psyke".Høres ut som plassen du bor på har for dårlig tilbud til deg.Lykke til med ny jobb og ev psykolog/psykiater.(Har du bare psykolog må du også ha en lege som kan skrive ut medisiner,det kan ikke en psykolog.Trenger du ikke medisiner,er du heldig,og lykke til!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...