Gå til innhold

P-piller

Anbefalte innlegg

Gjest Rådvill25år

Hei! Jeg er 25 år, og har tidvis endel kviser i ansiktet. Ofte hovner da også lymfeknuter rundt hals og nakke opp. Kvisene gir stygge arr, og er vonde, og de gir meg rett og slett dårlig humør. Kan kvisene komme av p-pillene jeg tar? Jeg har gått på p-piller i ca 10 år. Jeg lurer også på hvor lang tid det tar før kroppen er tilbake til "normalen", etter så mange år med p-piller. Jeg ønsker å rense kroppen og være klar for å få barn innen 1-2 år. På den andre siden er det eggstokk-kreft i familien, og jeg vet p-pillene reduserer faren for dette. Men jeg føler meg ikke vel med å ta pillene lenger, da jeg ønsker å ha min egen mens og hormonbalanse igjen.. Hva råder du meg til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346170-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dessverre forteller du ikke hvilken p-pille du bruker. De fleste p-piller hjelper mot kviser, noen brukes i behandling av kviser. Har du snakket med din lege om behandling med antibiotikum? P-pille effekten er ute av kroppen i løpet av få dager. Det er ikke snakk om at kroppen skal renses. P-pillen kan imidlertid ha skjult forhold som kan være skjedd i løpet av de 10 årene; forhold som ellers ville ha gitt varsel ved å stoppe menstruasjonene (ulike hormonforstyrrelser), men med p-pillen fortsetter menstruasjonene uansett. Jeg vil derfor råde deg til dels å forsøke å løse ditt hudproblem i ventetiden, dels å stoppe med p-pille et halvt års tid før du planlegger å bli gravid, så du kan se om kroppen oppfører seg normalt. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346170-p-piller/#findComment-2940138
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...