Gå til innhold

personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

min eks samboer har nettopp fått vite han har en personlighetsforstyrrelse, er paranoid,og har vransforestillinger av ting og situasjoner, han har noen dager der han er ok og noen dager der jeg ikke skjønner hva han snakker om, han kan dikte opp historier som ikke er sanne å tro på dem selv

vi har barn sammen, å han ønsker vi skal bygge forholdet opp på nytt

hvor stor er sjansen for at han kan bli frisk? finnes det medisiner for dette? og er det håp at vi gjennom terapi kan bli par?

(jeg kan ikke bo med han nå, pga det blir for ustabilt og han kommer med så mange rare ting av og til, men hvis det er håp han kan leve et normalt liv som en normal familiefar går jeg i terapi sammen med han)

desperat etter svar, så jeg ikke gjør noe dumt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes medisiner som kan ta bort vrangforestillinger og paranoiditet iallefall :- )

Det kan jeg personlig skrive under på.

Gjest Avaria
Skrevet

Finnes medisiner som kan ta bort vrangforestillinger og paranoiditet iallefall :- )

Det kan jeg personlig skrive under på.

Kan jeg spørre om navnet på medisinen, dosering og om det er mye bivirkninger? :)

Gjest antipsykotika
Skrevet

Kan jeg spørre om navnet på medisinen, dosering og om det er mye bivirkninger? :)

Ulke typer antipsykotika hjelper mot dette. Googler du finner du nok en liste.

Gjest Avaria
Skrevet

Ulke typer antipsykotika hjelper mot dette. Googler du finner du nok en liste.

Takk. :) Synes bivirkninger så litt skumle ut i forhold til benzodiazepiner f.eks. ;o)

Gjest antipsykotika
Skrevet

Takk. :) Synes bivirkninger så litt skumle ut i forhold til benzodiazepiner f.eks. ;o)

Det ser slik ut når en leser bivirkningslisten, men om du har varige småparanoie trekk så ville jeg absolutt prøvd dette i stedet for benzo.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Symptomene vil bli dempet om han varig tar små doser antipsykotiske medisiner. Annen terapi har ikke vist seg å hjelpe på dette.

På doktorskolen var det en lærer som så at vi skulle behandle og gi råd som om pasienten var en av våre nærmeste. Om du var min datter, ville jeg svært ha ønsket at du gikk ut av forholdet. Dette blir uendelige problemer.

Skrevet

Zyprexa, serequel... finnes flere typer antipsykotikum, men dette er kanskje de vanligste. Vanligste bivirkningen er kanskje vektøkning, men det betyr ikke at alle får det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...