Gå til innhold

Når ta Remeron??

Anbefalte innlegg

Gjest Remerona
Skrevet

Jeg er nettopp begynt med Remeron og er så trøtt at jeg knapt henger med på dagtid. Tar den ved sengetid men det er sikkert for sent. Fungerer ikke før langt utpå dagen. Noen som kan svare meg på om dette vil bli bedre? Kjekt med god nattesøvn, men vil jo ha med meg formiddagen også. Hvis jeg feks tar den ved 1900-tiden på kvelden, vil jeg greie å holde meg våken til rundt 2300 tro?

Må kanskje prøve meg frem, men er glad hvis noen kan dele erfaringer med meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest trist jente
Skrevet

Tror nesten du må prøve deg litt frem, for det er veldig individuelt.

Noen blir ikke trette i det hele tatt, andre blir trette i en tilvenningsperiode, for andre vedvarer trettheten. Noen får veldig hangover i begynnelsen, men det går over. Andre må ta den tidligere på kvelden for å kunne stå opp i rimelig tid neste dag. Ble kanskje ikke et veldig oppklarende svar...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ta den en time tidligere hver kveld inntil det blir for tidlig.

Gjest reinkalv
Skrevet

Har brukt selv. Tok den ca 1 time før sengetid.

Anbefaler deg å være veldig oppmerksom på matinntaket hvis du ikke er i behov av å legge på deg. Man kan bli ekstremt sulten. Så det er lurt å vurdere litt med hodet hvor mye mat kroppen trenger og ikke la sultfølelsen styre for mye.

Jeg sier ikke dette for å skremme, eller for å få deg til å slutte. Det går helyt fint an å bruke denne medisinen uten å legge på seg om en får økt matlyst- bare en er litt bevisst og bestemt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har brukt selv. Tok den ca 1 time før sengetid.

Anbefaler deg å være veldig oppmerksom på matinntaket hvis du ikke er i behov av å legge på deg. Man kan bli ekstremt sulten. Så det er lurt å vurdere litt med hodet hvor mye mat kroppen trenger og ikke la sultfølelsen styre for mye.

Jeg sier ikke dette for å skremme, eller for å få deg til å slutte. Det går helyt fint an å bruke denne medisinen uten å legge på seg om en får økt matlyst- bare en er litt bevisst og bestemt.

Takk :-)

Det er slike balanserte innlegg fra brukerne vi trenger mer av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...