Gå til innhold

Nedtrappingsplan for 300 mg effexor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står nå på 300 mg effexor som jeg har gjort de to siste årene. Har nå begynt på 150 mg Wellbutrin og skal seponere effexor og øke wellbutrin.

Hvor fort bør man gå?

Kjenner feks en som blir veldig svimmel og uvel hvis hun glemmer 10 mg cipralex en dag.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du ikke har veldig hast, ville jeg gjort det slik:

225 mg i to uker

150 mg i fire uker

75 mg i fire uker.

Sannsynligvis må du opp i 300 mg Wellbutrin.

Skrevet

Om du ikke har veldig hast, ville jeg gjort det slik:

225 mg i to uker

150 mg i fire uker

75 mg i fire uker.

Sannsynligvis må du opp i 300 mg Wellbutrin.

Det er så utrolig mange som spør om dette her inne - får ikke pasientene nedtrappingsplan av behandlerne sine?

Skrevet

Det er så utrolig mange som spør om dette her inne - får ikke pasientene nedtrappingsplan av behandlerne sine?

Nei, det virker ikke slik.

Gjest jfkaldjfkpg
Skrevet

Nei, det virker ikke slik.

får du ikke leger på nakken fordi DU gir brukerene nedtrappingsplan uten samtykke fra legen sin

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min lege om å kutte ut Efexor tvert for å gå over på Wellbutrin. Resultatet var enorme bivirkninger (har sjelden (aldri) følt meg så syk som da) - gode råd fra NHD (som tilfeldigvis var på nettet akkurat da jeg beklaget min nød) reddet situasjonen.

Gjest mener jeg
Skrevet

Jeg fikk beskjed av min lege om å kutte ut Efexor tvert for å gå over på Wellbutrin. Resultatet var enorme bivirkninger (har sjelden (aldri) følt meg så syk som da) - gode råd fra NHD (som tilfeldigvis var på nettet akkurat da jeg beklaget min nød) reddet situasjonen.

Man mister litt troen på legen sin etter slike stunt. De burde vite hvor tøff efexor kan være å tukle med, i og med at den har så kort halveringstid.

Skrevet

Man mister litt troen på legen sin etter slike stunt. De burde vite hvor tøff efexor kan være å tukle med, i og med at den har så kort halveringstid.

H*n har beklaget det som skjedde. Egentlig har jeg en veldig god fastlege. H*n gjorde en feil, men jeg mistet ikke tiiliten til vedkommende :)

Gjest mener jeg
Skrevet

H*n har beklaget det som skjedde. Egentlig har jeg en veldig god fastlege. H*n gjorde en feil, men jeg mistet ikke tiiliten til vedkommende :)

Bra det da:o) De har vel sine svake og sterke sider de også. Det er viktig å ha en god fastlege.

Skrevet

får du ikke leger på nakken fordi DU gir brukerene nedtrappingsplan uten samtykke fra legen sin

Leger har utrolig stor selvjustis på faglighet. Ingen vil våge å kritisere meg for å ha hjulpet en pasient med noe som de selv skulle ha gjort.

Gjest jfkaldjfkpg
Skrevet

Leger har utrolig stor selvjustis på faglighet. Ingen vil våge å kritisere meg for å ha hjulpet en pasient med noe som de selv skulle ha gjort.

ja når du vet at pasienten har drøftet det med legen sin så .......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...