tjohei Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Hvordan bevarer dere et godt selvbilde og selvtillitt med psykisk lidelse når at man har falt utenfor i samfunnet? Jeg synes det er veldig vanskelig å ikke tenke negativt om meg selv da jeg føler at andre gjør det. 0 Siter
100%ull Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Dette er noe du må jobbe med selv...knallhard jobbing med å snu tankene dine... Jeg trodde alle...og meg selv... syntes jeg var stygg... Så begynte jeg å stå forran speilet å si til meg selv at jeg var bra nok som jeg var... Gang på gang gjorde jeg dette...Tankene endret seg gradvis...Tilslutt tenkte jeg ikke på at jeg var stygg... Og når disse tankene hadde kommet bort...så trenger jeg ikke lengre å stå forran speilet og fortelle meg selv at jeg er bra nok... Nå tror jeg ikke at andre syns jeg er stygg heller... Jeg holder på å endre tankemønstret med andre ting også...men det er viktig å ta en ting om gangen... Det tar tid å endre tankemønster...men det gir resultater etterhvert...så det er viktig å ikke gi opp... Håper du også klarer å snu tankegangen...slik at du får et bedre selvbilde =) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.