Gå til innhold

selvutvikling

Anbefalte innlegg

Gjest frkstang
Skrevet

Hei! Jeg holder på med men masteroppgave innen ledelse og jakter iherdig etter forskning og litteratur innen selvutvikling. Utallige steder står det hvor viktig det er at mennesker (og ledere) kjenner seg selv, men jeg finner så lite relevant forkning på område. Det nærmeste jeg kommer er rørende bøker om enkeltpersoners selvutvikling, men det hjelper lite. Har du noen tips? På forhånd tusen takk og med vennlig hilsen Ingeborg Stang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bokklubben Energica har en drøss med slike "selvutviklingsbøker" av alle slag...

Skrevet

Bokklubben Energica har en drøss med slike "selvutviklingsbøker" av alle slag...

Takk for tilbakemelding!

Det er ren forskning jeg er ute etter og desverre ikke selvhjelpsbøker..

Skrevet

Hva mener du med selvutvikling ?

Med selvutvikling mener jeg å utvikle kunnskaper om segselv, andres oppfatning av seg selv og hvordan man påvirker andre/ andre påvirker deg..

Gjest Liza i London
Skrevet

Tidligere var jo de såkalte "solstrand-kursene" i regi av AFF på NHS det primære innenfor selvutvikling hos ledere. Kanskje et søk der vil bringe deg videre?

Det finnes jo også svært mange gode forskningsrapporter på lederutvikling ( men jeg kjenner ikke til de nyeste)

Søker du på navn som Kihle, Walle...husker ikke flere i farten finner du dem nok som referanser i nyere forskning

Skrevet

Med selvutvikling mener jeg å utvikle kunnskaper om segselv, andres oppfatning av seg selv og hvordan man påvirker andre/ andre påvirker deg..

Det er skrevet my rart om selvutvikling.

Ja, ifølge utviklingspsykologien kan «mye av menneskets natur kokes ned til hensynsløs genetisk egeninteresse».

Noen bøker om selvutvikling rir nå på den nye bølgen av utviklingspsykologi. Én av dem beskriver menneskets natur som «ikke stort annerledes enn sjimpansenes, gorillaenes eller bavianenes natur». Så jeg vet ikke hvor du skal lete egentlig, i alt det som er skrevet om selvutvikling for å finne det du søker etter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...