Gå til innhold

NHD-fiendlighet...

Gjest mor med ett barn

Anbefalte innlegg

Gjest mor med ett barn
Skrevet

Føler at alle mennesker er uvennlige-fiendlige mot meg...

Er det et sykdomstegn?? Hva bør jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Gjest bipp..
Skrevet

Bestill time hos fastlegen din så vil denne vurdere om du trenger behandling og/eller medisiner.

Skrevet

Bestill time hos fastlegen din så vil denne vurdere om du trenger behandling og/eller medisiner.

Håper vedkommende har en fastlege som kan sette seg inn i problemstillingen da. Det er ikke alle fastleger som kan det.

Gjest antipsykotika
Skrevet

Gå til legen og fortelle dette. Sannsynligvis kan en liten dose antipsykotika hjelpe deg, såkalt antiskeptika.

Skrevet

Gå til legen og fortelle dette. Sannsynligvis kan en liten dose antipsykotika hjelpe deg, såkalt antiskeptika.

Da skriver han ut Risperdal.

Skrevet

Kan du gi et eksempel? Står din atferd i tråd med reaksjoner du får, eller er nøytrale utsag og blikk nok til at du tror de ikke liker deg?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er overveiende sannsynlig at dette er et klart sykdomstegn. Du bør oppsøke fastlegen. Det er utrolig hvor godt en liten dose antipsykotika hjelper på slikt.

Gjest Avaria
Skrevet

Det er overveiende sannsynlig at dette er et klart sykdomstegn. Du bør oppsøke fastlegen. Det er utrolig hvor godt en liten dose antipsykotika hjelper på slikt.

Hjelper alle antipsykotika like godt mot dette? Var hos legen min idag, og han ville ikke skrive ut noe slikt. Det var "tunge medisiner" sa han. Han hadde ikke noe tro på det. Er de livredde for at noen "stygge bivirkninger" skal inntreffe, og at de blir stilt til ansvar for det tro? Har forfølgelsesvannvidd tidvis og vil ut i jobb, men ikke lett om jeg ikke får medisiner som kan stoppe tankene mine av og til. Benzo kan hjelpe på tankekaoset, men får jo ikke det heller. Hva hjelper da?

Skrevet

Men, må man direkte på kjemikalier? Kanskje noen gode samtaler og frisk luft/fysisk aktivitet kanskje vil hjelpe?

Skrevet

Jeg kan også ha det slik. Lurer også på om jeg må på medisiner for å fungere i arbeidslivet. Andre råd jeg kan gi er sunt kosthold (lavkarbo) og regelmessig mosjon. Jeg liker å gå turer i naturen. Synes det ligger noe meditativt i det siden tankene får komme som de er. Ellers så kan kognitive teknikker kanskje hjelpe. Det kan hende de paranoide tankene bunner i dårlig selvbilde/selvtillitt. Prøv å snakk snilt til deg selv og gi deg selv støtte fremfor kritikk. Ofte er det tolkningen som er feil. Kan situasjonene tolkes på andre måter? Ville andre tenkt det samme som deg? Kanskje hjelper det å snakke med noen som kan realitetsteste tankene dine? Jeg ville kanskje gått til en psykiater i alle tilfellet. Det kan jo være greit å ha en kontaktperson.

Skrevet

Men, må man direkte på kjemikalier? Kanskje noen gode samtaler og frisk luft/fysisk aktivitet kanskje vil hjelpe?

Lang erfaring og forskning viser at her må en bruke medisiner.

Skrevet

Hjelper alle antipsykotika like godt mot dette? Var hos legen min idag, og han ville ikke skrive ut noe slikt. Det var "tunge medisiner" sa han. Han hadde ikke noe tro på det. Er de livredde for at noen "stygge bivirkninger" skal inntreffe, og at de blir stilt til ansvar for det tro? Har forfølgelsesvannvidd tidvis og vil ut i jobb, men ikke lett om jeg ikke får medisiner som kan stoppe tankene mine av og til. Benzo kan hjelpe på tankekaoset, men får jo ikke det heller. Hva hjelper da?

Ja, alle AP kan i prinsippet brukes. I de små dosene som her er nødvendig, er det svært få som opplever bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...