Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skikkelig muskelspenninger - og særlig på høyre side. Gått lenge til fysio uten hjelp, går nå til kiropraktor- bedre hjelp.

Prøver også enkel yoga, men allikevel sitter dette i.

Jeg er omtrent konstant bekymret og redd/angst. Men vises ikke utenpå.

Jobber 100% og trives med det. Men er så redd for å gjøre feil. Og når jeg gjør feil, blir jeg helt knust og veldig redd og ikke minst meget skuffet og sint over meg selv.

Har ocd (tidligere vasking, nå tror jeg kanskje det er gått over til grubling/bekymring hvis det kan kalles ocd)

Noen tips? En kur med muskelavslappende/beroligende? Pusteøvelser?

Anspentheten går fra skulder, ned i mage og helt ned i foten.

Trener ett par ganger i uken.

Videoannonse
Annonse
Gjest kijhhj
Skrevet

Hvis du er så anspent og engstelig, og redd for å gjøre feil på jobb er det klart at det fører til muskelspenninger. Spesielt det med jobben tenker jeg. Er det noen måte du kan jobbe med deg selv på, slik at du engster deg mindre? Det er litt vanskelig å komme med konkrete råd da jeg ikke vet hvilken type jobb du har. Hvis du f.eks jobber i helsevesenet og har mye ansvar der det er viktig at du gjør alt riktig, tenker jeg det er viktig å kunne roe ned litt innimellom og puste ut. Tenke at du behersker jobben på en bra måte og dermed være roligere i gitte situasjoner. Jobber du bak en skranke kan du ta deg selv litt mindre høytidelig, le litt av eventuelle feil og likevel gjøre en god jobb. Når det gjelder anspenthet ellers er det vel riktig av deg å prøve forskjellige avspenningsøvelser/yoga. Det hjelper med avsporinger som å gå seg en tur eller konsentrere seg om noe en har lyst til å gjøre og som flytter fokus vekk fra sine egne spenninger (hobbyer, handarbeid, løse kryssord el). Finn noe som engasjerer deg. Det er mulig legen din kan foreskrive medisiner som gjør at du spenner deg mindre.

Skrevet

Hvis du er så anspent og engstelig, og redd for å gjøre feil på jobb er det klart at det fører til muskelspenninger. Spesielt det med jobben tenker jeg. Er det noen måte du kan jobbe med deg selv på, slik at du engster deg mindre? Det er litt vanskelig å komme med konkrete råd da jeg ikke vet hvilken type jobb du har. Hvis du f.eks jobber i helsevesenet og har mye ansvar der det er viktig at du gjør alt riktig, tenker jeg det er viktig å kunne roe ned litt innimellom og puste ut. Tenke at du behersker jobben på en bra måte og dermed være roligere i gitte situasjoner. Jobber du bak en skranke kan du ta deg selv litt mindre høytidelig, le litt av eventuelle feil og likevel gjøre en god jobb. Når det gjelder anspenthet ellers er det vel riktig av deg å prøve forskjellige avspenningsøvelser/yoga. Det hjelper med avsporinger som å gå seg en tur eller konsentrere seg om noe en har lyst til å gjøre og som flytter fokus vekk fra sine egne spenninger (hobbyer, handarbeid, løse kryssord el). Finn noe som engasjerer deg. Det er mulig legen din kan foreskrive medisiner som gjør at du spenner deg mindre.

Tusen takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...