Gjest Kanhende Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Jeg lurer på om det er sant at p- piller kan forårsake depresjon? Eller forsterker de evt. kun en allerede tilstedeværende depresjon? Kan man i så fall ha nytte av å bytte om til mini- piller? Jeg sliter for tiden med pessimistiske tanker, dårlig selvværd, angst og har lett for å ta til tårene. Men jeg kommer meg likevel igjennom dagens plikter på en ok måte. Men skulle gjerne hatt litt mer motivasjon. Har hatt det slik i snart to måneder, trodde først jeg var gravid, men det stemte ikke. Lyder dette som en depresjon? 0 Siter
Gjest pillen og depresjon Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Hvis du har gått på p-piller i årevis, for så å ha fått en depresjon for et par måneder siden, har det sikkert ikke mye med pillene å gjøre. Om en har vært i god psykisk form uten pillen, og merker at det siger på etter å ha startet opp, ville jeg kuttet pillen. Selv ble jeg mer nedstemt på pillen. Det er naturlig at vi svinger litt i sinnstemninger. 0 Siter
Gjest duumt Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Jeg ble sånn av p-piller i alle fall. Følte ingen glede, ble irritert og mistet sexlysten. Det forsvant da jeg sluttet med pillen og livet ble fint igjen. :-) 0 Siter
Gjest Kanhende. Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Hvis du har gått på p-piller i årevis, for så å ha fått en depresjon for et par måneder siden, har det sikkert ikke mye med pillene å gjøre. Om en har vært i god psykisk form uten pillen, og merker at det siger på etter å ha startet opp, ville jeg kuttet pillen. Selv ble jeg mer nedstemt på pillen. Det er naturlig at vi svinger litt i sinnstemninger. Jeg har vært litt av og på med pillen, begynte igjen på den i høst, rundt september. Var ikke akkuratt en glad laks da heller, men det er først de siste månedene jeg har hatt det "litt for" vanskelig. Takk for svar, men naturlig å svinge i sinnstemninger, hva mener du med dette? Tror du at jeg overdriver? (dette tenker jeg selfølgelig også på selv, men det har gått så lang tid nå at eg begynner å bli trøtt, ingenting ser ut til å fikses av seg selv) 0 Siter
Gjest pillen og depresjon Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Jeg har vært litt av og på med pillen, begynte igjen på den i høst, rundt september. Var ikke akkuratt en glad laks da heller, men det er først de siste månedene jeg har hatt det "litt for" vanskelig. Takk for svar, men naturlig å svinge i sinnstemninger, hva mener du med dette? Tror du at jeg overdriver? (dette tenker jeg selfølgelig også på selv, men det har gått så lang tid nå at eg begynner å bli trøtt, ingenting ser ut til å fikses av seg selv) Tror ikke du overdriver. Jeg bare påpeker at det er naturlig at det svinger litt for oss i løpet av et år. De fleste har perioder hvor en ikke er helt på topp og ting går litt trått. Jeg tror at jeg ville kuttet pillen i ditt tilfelle. Om du ikke hadde det helt topp når du begynte med pillen, så er det noe som tyder på at det ikke hjalp deg å begynne akkurat. Det er i hvert fall trist å gå på pillen i lang tid med et nedstemt stemningsleie, og siden finne ut at det kunne hjulpet å slutte på den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.