Gå til innhold

p-piller og depresjon.

Anbefalte innlegg

Gjest Kanhende
Skrevet

Jeg lurer på om det er sant at p- piller kan forårsake depresjon? Eller forsterker de evt. kun en allerede tilstedeværende depresjon?

Kan man i så fall ha nytte av å bytte om til mini- piller?

Jeg sliter for tiden med pessimistiske tanker, dårlig selvværd, angst og har lett for å ta til tårene. Men jeg kommer meg likevel igjennom dagens plikter på en ok måte. Men skulle gjerne hatt litt mer motivasjon. Har hatt det slik i snart to måneder, trodde først jeg var gravid, men det stemte ikke. Lyder dette som en depresjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest pillen og depresjon
Skrevet

Hvis du har gått på p-piller i årevis, for så å ha fått en depresjon for et par måneder siden, har det sikkert ikke mye med pillene å gjøre. Om en har vært i god psykisk form uten pillen, og merker at det siger på etter å ha startet opp, ville jeg kuttet pillen.

Selv ble jeg mer nedstemt på pillen. Det er naturlig at vi svinger litt i sinnstemninger.

Skrevet

Jeg ble sånn av p-piller i alle fall. Følte ingen glede, ble irritert og mistet sexlysten. Det forsvant da jeg sluttet med pillen og livet ble fint igjen. :-)

Gjest Kanhende.
Skrevet

Hvis du har gått på p-piller i årevis, for så å ha fått en depresjon for et par måneder siden, har det sikkert ikke mye med pillene å gjøre. Om en har vært i god psykisk form uten pillen, og merker at det siger på etter å ha startet opp, ville jeg kuttet pillen.

Selv ble jeg mer nedstemt på pillen. Det er naturlig at vi svinger litt i sinnstemninger.

Jeg har vært litt av og på med pillen, begynte igjen på den i høst, rundt september. Var ikke akkuratt en glad laks da heller, men det er først de siste månedene jeg har hatt det "litt for" vanskelig.

Takk for svar, men naturlig å svinge i sinnstemninger, hva mener du med dette? Tror du at jeg overdriver?

(dette tenker jeg selfølgelig også på selv, men det har gått så lang tid nå at eg begynner å bli trøtt, ingenting ser ut til å fikses av seg selv)

Gjest pillen og depresjon
Skrevet

Jeg har vært litt av og på med pillen, begynte igjen på den i høst, rundt september. Var ikke akkuratt en glad laks da heller, men det er først de siste månedene jeg har hatt det "litt for" vanskelig.

Takk for svar, men naturlig å svinge i sinnstemninger, hva mener du med dette? Tror du at jeg overdriver?

(dette tenker jeg selfølgelig også på selv, men det har gått så lang tid nå at eg begynner å bli trøtt, ingenting ser ut til å fikses av seg selv)

Tror ikke du overdriver. Jeg bare påpeker at det er naturlig at det svinger litt for oss i løpet av et år. De fleste har perioder hvor en ikke er helt på topp og ting går litt trått. Jeg tror at jeg ville kuttet pillen i ditt tilfelle. Om du ikke hadde det helt topp når du begynte med pillen, så er det noe som tyder på at det ikke hjalp deg å begynne akkurat. Det er i hvert fall trist å gå på pillen i lang tid med et nedstemt stemningsleie, og siden finne ut at det kunne hjulpet å slutte på den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...