Gå til innhold

Hvor mange dager kan det gå før abstinensen komr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har brukt benzodiazepiner daglig over et par år?

Har brukt Flunipam op Rivotril(PTSD) 0,5 til 1 mg hver natt.

Og 50 vival på kanskje 2-3 måneders mellomrom.

Hadde noen forferdelige dager og overforbrukte noe jeg aldri gjør, så nå blir det totalstopp en stund. Toleranse er det siste jeg ønsker.

Ikke noe pro benzo innlegg dette, skulle ønske jeg ikke gikk på så mye. Det samme mener min psykiater, men når AD, BP medisiner og langvaring psykoterapi ikke er tilstrekkelig må pasient og doktor bite i det sure eplet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

absitnenser etter 1-3 dager. Irritabel i 3-4 uker. Det jeg har erfart iallefall.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor må det være totalstopp? Kan du ikke prøve å gå ned på kun f.eks Rivotril 0,5 om kvelden i noen uker?

Gjest trist jente
Skrevet

Trapp ned gradvis. Når du har klart å seponere den ene, så begynner du med neste. Da blir nok ikke abstinensene så sterke, og du slipper unødig store abstinenser. Lag en nedtrappingsplan sammen med lege/terapeut dersom du ikke har gjort det allerede.

Skrevet

Hvorfor må det være totalstopp? Kan du ikke prøve å gå ned på kun f.eks Rivotril 0,5 om kvelden i noen uker?

Ikke så dum NHD. Grunnen jeg ønsket totalstopp er at siden jeg tok dobbelt så mye noen dager,tenkte jeg å straffe meg selv+ redusere sjansen for toleranse.

Skal lure på om man noen gang blir benzofri.Håper fremtiden vil finne like effektive og bivirkningsfrie medisiner, men uten de negative sidene ved benzodiazepiner.

Skrevet

Ikke så dum NHD. Grunnen jeg ønsket totalstopp er at siden jeg tok dobbelt så mye noen dager,tenkte jeg å straffe meg selv+ redusere sjansen for toleranse.

Skal lure på om man noen gang blir benzofri.Håper fremtiden vil finne like effektive og bivirkningsfrie medisiner, men uten de negative sidene ved benzodiazepiner.

Ikke så dumt NHD mente jeg, trykkfeil. Ikke så dum NHD fikk det ikke til å høres slik jeg mente det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...