Gå til innhold

NHD/har du flere råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Istapp
Skrevet

Nå skal min sønn på 16 og et halvt år øke fluoxetin til 60 mg,snakket med legen i dag og refererte til det du skrev her. At du hadde pasienter som gikk på 80 til 100 mg SSRI,han hadde aldri hørt om at man brukte så høye doser til unge folk. Men sa han kunne øke fra 40 mg til 60 mg,jeg sa også at det var vanlig å prøve liten dose AP hvis SSRI ikke funket. Han sa det kunne ta lang tid før man fikk effekt,flere uker..stemmer det?

Min sønn er virkelig plaget av dette! I tilegg har han andre usikre diagnoser,men jeg mener det er viktig å "gripe fatt i" de symptomene som er mest fremtredende. Virker som det er lite hjelp å få,håper medisinøkningen gjør han bedre. Har det selv i meg..OCD,men det er under kontroll,hos sønnen min har det tatt overhånd. Har meldt meg inn i ananke,håper på å lære mer der.

Er det noe mer jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er korrekt som legen din sier at det kan ta opp til tre mnd før en ser full effekt av medisin på OCD.

Når sønnen din nå er 16 år, kan han medisineres som en voksen. En må bare prøve seg frem med høyere doser mens en evaluerer symptomer, funksjon, effekt og evt bivirkninger.

Gjest Istapp
Skrevet

Det er korrekt som legen din sier at det kan ta opp til tre mnd før en ser full effekt av medisin på OCD.

Når sønnen din nå er 16 år, kan han medisineres som en voksen. En må bare prøve seg frem med høyere doser mens en evaluerer symptomer, funksjon, effekt og evt bivirkninger.

Ok,takk. Får gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...