Gå til innhold

Tungsinn eller hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greier dere skille mellom tungsinn og hodepine? Synes det er vanskelig jeg. Kan migrene minne om tungsinn?

Videoannonse
Annonse
Gjest er nå min erfaring
Skrevet

Tungsinn er trist og deppa, hodepine er smerter ? ? Migrene er helvetes hodepine som man blir kvalm av i tillegg. Hvis man _lurer_ på om man har migrene tviler jeg på om man har det. Man _lurer_ ikke hvis man har migrene.

Jeg har egentlig ikke syns det har vært vanskelig å skille akkurat... Men man kan jo ha begge deler samtidig da...

Skrevet

Tungsinn og hodepine er da to helt forskjellige ting???

Tungsinn - da er man nedfor og lei og ser mørkt på det meste

Hodepine - da har man jo smerter av en eller annen form i hodet

Skjønner ikke helt hvordan du kan blande disse to.

Skrevet

Tungsinn og hodepine er da to helt forskjellige ting???

Tungsinn - da er man nedfor og lei og ser mørkt på det meste

Hodepine - da har man jo smerter av en eller annen form i hodet

Skjønner ikke helt hvordan du kan blande disse to.

Jeg greier ikke skille helt. Føler meg trist, men føler også at jeg har hodpine. En slags sløvhet liksom.

Gjest firepile
Skrevet

''Greier dere skille mellom tungsinn og hodepine? ''

Ja.

''Synes det er vanskelig jeg. Kan migrene minne om tungsinn?''

Nei, det gjør det neppe!

Skrevet

Hei tjohei,

Jeg kjenner meg godt igjen i problemstillingen du reiser. For meg er disse grensene tidvis vage. De går hånd i hånd. Nettopp dette med at tungsinn (eller hva man nå skal kalle en slik depressiv tilstand) også kan danne en smerte og et trykk i hodet har det ført til at jeg i mange år har brukt hodepinetabletter for å få slutt på smerten. Jeg har ikke klart å skille denne hodepinen fra en psykisk smerte som tidvis har vært uutholdelig.

Dessverre har jeg som følge av dette utviklet en medikamentavhengighet (av sterke hodepinetabletter). Jeg er nå i en fase hvor jeg sliter med abstinenser. Jeg har vært uten smertestillende i ca. 5 uker.

Jeg må nå finne andre måter å håndtere denne smerten på.

Skrevet

Hei tjohei,

Jeg kjenner meg godt igjen i problemstillingen du reiser. For meg er disse grensene tidvis vage. De går hånd i hånd. Nettopp dette med at tungsinn (eller hva man nå skal kalle en slik depressiv tilstand) også kan danne en smerte og et trykk i hodet har det ført til at jeg i mange år har brukt hodepinetabletter for å få slutt på smerten. Jeg har ikke klart å skille denne hodepinen fra en psykisk smerte som tidvis har vært uutholdelig.

Dessverre har jeg som følge av dette utviklet en medikamentavhengighet (av sterke hodepinetabletter). Jeg er nå i en fase hvor jeg sliter med abstinenser. Jeg har vært uten smertestillende i ca. 5 uker.

Jeg må nå finne andre måter å håndtere denne smerten på.

Jeg har også begynt å bruke smertestillende av og til, men noen ganger virker det ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...