Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør allikavel...før gikk jeg på 50 mg Sobril som jeg tok når jeg la meg...dette virka i et par år... har nå hatt en pause og er begynt meg Imovane..som hjelper meg mot søvn..men jeg tar en og en halv tablett... hvordan er dette i forhold til 50 mg Sobril ? Er det det samme eller ?

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Sobrildosen er nok sterkere enn imovane. Men imovane virker jo mere spesifikt på søvn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1,5 Imovane 7,5mg (=11,25mg) er klart mindre enn 50mg Sobril

Gjest Nerda
Skrevet

Sobrildosen er nok sterkere enn imovane. Men imovane virker jo mere spesifikt på søvn.

Jeg skriver her siden NHD har svart høyere opp.

Jeg ville vel sagt at det er to helt ulike medikamenter. Imovane har kort halveringstid og virker best som innsovningstablett, men siden du tar 10,5mg så burde det virke litt utpå også. Det er lite bivirkninger på Imovane, noen får en ekkel smak i munnen av den. Personlig velger jeg heller det enn søvnløse netter.

Sobril er jo mere ment som angstdempende, så hvis det var pga angst du ikke fikk sove ville jeg undersøkt hvilke muligheter det var. Synes jo selv at man bør tilnerme seg den angsten på en eller annen måte terapeutisk, men i perioder er nok sovemedisin nødvendig. Sånn er det med meg i alle fall. Jeg trenger det i perioder. Men det viktigste sånn med tanke på ha du tar, så er jo det viktigste at det virker for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...