Gå til innhold

Sjalu mor?

Anbefalte innlegg

Gjest Enebarn 58
Skrevet

Jeg ble skilt i 1992,og er nå glad for det.Hun er veldig vanskelig å ha med å gjøre og det kan virke som om hun har enten psykotpatiske eller sosiopatiske trekk.Hun er veldig hyggelig i sosiale sammenhenger og blandt familie.Men meg behandler hun som dritt.Vi var og åpnet en bankboks på torsdag,og det var intet testamente der.1200 kr (4år x 300 bortkastet i leie).Jeg var syk i perioden og sorg la en ekstra byrde på toppen av sykdommen.

Kan mødre (eller fedre for den saks skyld) være sjalu på xen hvis hun synes vi har "for mye kontakt".Hun mener at jeg lyver når jeg sier at det ikke finnes noe testamente.Jeg har ingen grunn til å skjule dette 5 år etter begravelsen av både mor og far.Jeg er enebarn,og arver derfor alt som ikke er spesifert i et eget testamente.De har allerede fått 150 000 hver og jeg sitter igjen med ca 750 000 selv som er bundet opp i huset mitt fra 2003.

Har heldigvis masse gjeld,så jeg slipper unna med 11% skatt på min uføretrygd.Hun mener jeg lyver om ett ikke eksiterende testamente som "familien" hvistnok har lagt ut rykte om skal finnes.Men hvorfor i alle dager skulle de skrive noe testamente når jeg er enebarn og enarving til ca 1,3 mill? Med arveavgift og forskudd på arv har jeg ca halvparten igjen som jeg har planer å kose meg med.Kan det tyde på at hun er sykelig sjalu som omtrent forlanger at barna skal være sammen med henne alle helligdager? De er nå 24 og 26 og kan gjøre som de vil.Jeg har ett hus fult av rot,så de kan ikke være her før jeg har ryddet.Jeg sliter med depresjon har store problemer med rot både i hodet og huset.Må jeg også være opptatt av hva hun føler også nå,og om hun lyver bak min rygg,om noe som ikke finnes? (Nemlig et testamente som gir barna mer enn 1/3 av arven.Arveavgiften var på 260 000 så netto arv var ca 1 mill.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Fioletta
Skrevet

Dette var ett veldig rotete innlegg. Ble veldig forvirret over hvem som var hvem her.. Men etter å ha lest igjennom flere ganger så forsto jeg at det er eks kona di som er sjalu?

Er det ingen testament, så er det ingen testament. Jeg syns ikke du skal bry deg mer om denne eks dama. Dere er skilt, bara dine er voksene og kan gjøre akkurat som du vil. Du er en fri mann!

Skrevet

''Må jeg også være opptatt av hva hun føler også nå,og om hun lyver bak min rygg,om noe som ikke finnes?''

Jeg synes du skal forsøke å ignorere det presset du utsettes for i forhold til dette arveoppgjøret.

Det kan være din eks som bare prøver å være vanskelig, men det kan også være at dine foreldre på et eller annet tidspunkt har sagt noe til barnebarna om arv (en del mennesker prater litt løst om dette uten at de skriver noe testamente og slik gjør alvor av det de antyder). Siden du fortsatt ikke har funnet noe testamente, så synes jeg du skal slutte å høre på mas om arv.

Gjest Enebarn 58
Skrevet

Dette var ett veldig rotete innlegg. Ble veldig forvirret over hvem som var hvem her.. Men etter å ha lest igjennom flere ganger så forsto jeg at det er eks kona di som er sjalu?

Er det ingen testament, så er det ingen testament. Jeg syns ikke du skal bry deg mer om denne eks dama. Dere er skilt, bara dine er voksene og kan gjøre akkurat som du vil. Du er en fri mann!

Ja det stemmer.Sjalu x-kone er mye bedre.Men det var altså i forhold til sine voksne barn jeg tenkte da.At "den slemme" faren fikk 50% oppmerksomhet eller mer.

Gjest volley
Skrevet

En usaklig kommentar fra meg, men når jeg leser historier ala din er jeg glad jeg har kommet dit i livet at jeg ikke legger følelser i penger og/eller verdier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...