Unni23 Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Kan aldri se for meg at jeg skal komme i arbeid igjen. Er på avklaringspenger nå, men ser for meg et liv som ufør. Selv om det smerter så tenker jeg at jeg bør levere en søknad om varig ufør. Vil NAV godkjenne den? 0 Siter
Gjest EUPF58 Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Bare om det er legen din som søker,og du sier at du ikke vil ha uføretrygd men jobb.Ønsker du uføretrygd,får du det ikke.De vil luke ut "late" folk som ikke gidder å jobbe.Du må gå på attføring en stund,og det kan ta 2-3 år før du får uføretrygden.Hvis du sier at du føler deg såpass bra at du vil jobbe 50-75% med det du liker,vi søknaden gå lettere inn.Når det i attføringen viser seg at dette ikke går og at selv 50% er for mye,vil du få uføretrygd.Jeg bor på landet og merker at jeg blir veldig sliten når jeg reiser inn til Oslo 1-4 gr i mnd.Selv 4-5 timer med mas er for mye for meg og jeg er glad jeg bor på landet,men ro og deilig stillhet.Rushtida her ute er 5 biler og en buss kl 16.30..Helt himmelsk 0 Siter
Gjest braun Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 det er nok ikke så lett som du skal ha det til,en psyk diagnose er ikke en unnskyldning 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Bare en måte å finne det ut på,sende inn søknad. Men de forlanger god dokumentasjon fra spesialister... 0 Siter
Gjest unnvikende Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Du får ikke noen uføretrygd på grunn av diagnosen, mn det kan hende du får en på grunn av din funksjonsevne. Det finnes mange folk med unnvikende personlighetsforstyrrelse som er i jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.