Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på noe i forhold til cipralex. Jeg har brukt cipralex i 2 år nå 20 mg. Har brukt fontex i mange år før jeg byttet. Jeg brukte da 60 mg fontex. Min psykolog har forhørt seg med en psykiater kollega på sin enhet (spiseforstyrrelser) og mener at jeg burde øke til 40 mg ( pga.depresjon, tvangstanker, angst, spiseforstyrrelser..) og at de ofte også er oppe i hele 60 mg. Men min fastlege mener at 20 er maxdose... jeg er så usikker og er redd for bivirkninger (blant annet nattesvette og anorgasme) og har en sterk angst for å øke i vekt :-( Hva er dine erfaringer siden du jobber med spiseforstyrrelser...

Jeg har en komplisert og trist fortid som jeg har jobbet med i mange år og kommet veldig langt :-)

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hver eneste uke gir jeg Cipralex i doser over 20 mg. Jeg synes du skal følge psykiaterens råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...