AneSofie Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Jeg lurer på noe i forhold til cipralex. Jeg har brukt cipralex i 2 år nå 20 mg. Har brukt fontex i mange år før jeg byttet. Jeg brukte da 60 mg fontex. Min psykolog har forhørt seg med en psykiater kollega på sin enhet (spiseforstyrrelser) og mener at jeg burde øke til 40 mg ( pga.depresjon, tvangstanker, angst, spiseforstyrrelser..) og at de ofte også er oppe i hele 60 mg. Men min fastlege mener at 20 er maxdose... jeg er så usikker og er redd for bivirkninger (blant annet nattesvette og anorgasme) og har en sterk angst for å øke i vekt :-( Hva er dine erfaringer siden du jobber med spiseforstyrrelser... Jeg har en komplisert og trist fortid som jeg har jobbet med i mange år og kommet veldig langt :-) Takknemlig for svar. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Hver eneste uke gir jeg Cipralex i doser over 20 mg. Jeg synes du skal følge psykiaterens råd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.