Gå til innhold

utbrent i en alder av 20?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret 20 åring
Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 20 år som i den siste tiden har slitt veldig med humørsvingninger. Jeg gråter uten grunn, og føler meg ofte lei eller deprimert selv om jeg ikke har noen som helst grunn til det. Det har vært værst siden månedsskiftet januar/februar. Matlysten har også sunket og sosiale sammenkomster har plutselig blitt til et ork. Alt jeg føler for å gjøre er å sove, men jeg sliter likevel med å få nok søvn og kan lett ligge søvnløs om natten, noe som igjen fører til at jeg ofte føler meg uopplagt. Jeg har siden oktober jobbet i en stilling på rett over 100%, så jobben tar opp ganske mye av tiden min. Den siste tiden har det blitt sånn at jeg helst vil unngå å dra på jobb, og det har skjedd at jeg har skulket unna så jeg heller kan ligge hjemme og sove. Jeg pleide egentlig å like jobben min, men plutselig har det blitt en daglig rutine jeg helst ville vært foruten. Vennene mine reagerer på at jeg plutselig kan finne på å bli helt stille og virke deprimert, noe som er ganske plagsomt når jeg ikke har noen spesiell grunn til å være det.. En ting til er at jeg er mye oftere syk enn hva jeg pleide å være.. Er det mulig at jeg er utbrent i en alder av 20 år?

Videoannonse
Annonse
Gjest verinoca
Skrevet

Kan høres ut som en depresjon... Men det kan være at du mangler noe også.

Du bør absolutt ta deg en tur til legen for en liten prat og noen basic blodprøver.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt usannynlig at dette er utbrenthet.

Dette er høyst sannsynlig en depresjon. Ring fastlegen allerede i morgen.

Skrevet

''Ring fastlegen allerede i morgen.''

Har sett at du har skrevet det flere ganger, men er det noe vits i? Slik jeg ser det er en fastlege en reseptskriver, kan den hjelpe med noe mer?

Gjest segunda
Skrevet

Det kan ikke både være usannsynlig og sannsynlig at dette er en depresjon.

Gjest ljljk
Skrevet

Det kan ikke både være usannsynlig og sannsynlig at dette er en depresjon.

Usannsynlig med utbrenthet, og sannsynlig med depresjon. Liten skrivefeil vil jeg tro.

Skrevet

Har sett at du har skrevet det flere ganger, men er det noe vits i? Slik jeg ser det er en fastlege en reseptskriver, kan den hjelpe med noe mer?

Henvisning til psykolog, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Gjest verinoca
Skrevet

Ta blodprøver om det er noe en mangler, henvise videre til spesialister. Vi trenger altså ikke leger med mindre det er nødvendig å skrive ut en pille?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fastlegen diagnostiserer, utelukker andre årsaker, samtaler og medisinerer. Kanskje 10-20 % blir henvist videre.

Storparten av norges deprimerte behandles (meget godt ) hos fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...