Gå til innhold

Kan man få et godt liv som innadvendt?

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Saken er vel ikke at de spør hvordan en er privat, men de spør om en er utadvendt. Jeg kan godt være kjempeutdavendt privat jeg, men da må jeg ha en jobb hvor jeg sitter for meg selv og ikke skal være utadvendt. Og det er jo nettopp det som er å være innadvendt. At man lader opp alene. I motsetning til de utadvente som lader opp sammen med andre.

Så jeg tror jeg bare får gå for at jeg "er" utadvendt i jobbsammenheng. Hvis jeg sier at jeg "fremstår" som utadvendt i jobbsammenheng vil de vel bare glane rart på meg :-p

Gjør det du! :-)

Jeg må også lade opp alene, blir helt utslitt av å ha folk rundt meg tidlig og sent, så du beskrev det godt :o)

Videoannonse
Annonse
Attekattenoa
Skrevet

''Du kan godt fremstå som det perfekte, utadvendte servicemennesket på jobb selv om du egentlig er innadvendt.''

Akkurat. Det er derfor jeg reagerer når det står utadvent i nesten alle stillingsbeskrivelser. Men jeg kan selvfølgelig si noe slikt som at jeg er utadvendt i jobbsammenheng, (At jeg da trenger tid på kvelden til å komme meg igjen har jo egentlig ikke arbeidsgiver noe med) Det var sikkert en god ide. Men jeg merker jeg får et problem med hva jeg skal si når jeg på intervju får spørsmål om jeg _er_ utadvendt. Jeg _er_ jo ikke det. Jeg er en innadvent person, som når jeg har vært aktiv og sosial og møtt kolleger og brukere og hele pakka i åtte timer på jobb, trenger litt tid helt alene for meg selv for å lade opp igjen.

Det er jo ikke sikkert at man spør om det, selv om det står i stillingsannonsen. Når man er på intervju vil jo den/de som intervjuer gjøre seg opp en formening om dette på bakgrunn av hvordan man er på intervjuet. Du kan hevde at du er utadvent så mye du vil, men det hjelper ikke hvis de føler at de å hale informasjon ut av deg. Er du derimot imøtekommende, glad og åpen, så er det dette de baserer sine opplevelser på,

Jeg har forøvrig jobbet sammen med mange hyggelige og dyktige innadvendte personer :-)

Gjest utadvendt
Skrevet

''Du kan godt fremstå som det perfekte, utadvendte servicemennesket på jobb selv om du egentlig er innadvendt.''

Akkurat. Det er derfor jeg reagerer når det står utadvent i nesten alle stillingsbeskrivelser. Men jeg kan selvfølgelig si noe slikt som at jeg er utadvendt i jobbsammenheng, (At jeg da trenger tid på kvelden til å komme meg igjen har jo egentlig ikke arbeidsgiver noe med) Det var sikkert en god ide. Men jeg merker jeg får et problem med hva jeg skal si når jeg på intervju får spørsmål om jeg _er_ utadvendt. Jeg _er_ jo ikke det. Jeg er en innadvent person, som når jeg har vært aktiv og sosial og møtt kolleger og brukere og hele pakka i åtte timer på jobb, trenger litt tid helt alene for meg selv for å lade opp igjen.

Synes ikke det er noe rart jeg. Hva folk gjør med personligheten på fritida, bryr vel ikke arbeidsgiveren seg om. Heller ikke hvor mye det koster deg å fremstå som utadvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...