Gå til innhold

nhd, kan du få panikkanfall???

Anbefalte innlegg

Gjest grubler på det
Skrevet

en sterk person som var frisk mistet svogeren sin i tsunamien i tailand,nå plages hun med panikkanfall, kan du å nhd få den sykdommen satt på spissen hvis du opplever noe traumatisk, og må du oppleve det for å bli sjuk???

Videoannonse
Annonse
Gjest nittensyttini
Skrevet

Alle mennesker kan få symptomer fra ulike psykiske lidelser om de opplever noe traumatisk eller veldig vanskelig.

Jeg hadde aldri hatt panikkanfall eller angst før, men fikk symptomer fra dette da jeg fikk barn og ikke fikk til ammingen og også slet med søvnvansker. Da problemene gikk over stoppet panikkanfallene. Jeg snakket med ei på føden som hadde hatt panikkanfall i 7 år etter at barnet hennes ble født, så slike plager er for noen forbigående, mens for andre kan det sitte lengre i. Alvorligheten er jo også individuell.

Har en venn som er dyktig, høgskoleutdannet fra helse og sosial og som har en alvorlig spiseforstyrrelse. Han har alle forutsetninger for å hjelpe andre, men klarer dessverre ikke hjelpe seg selv.

Andre igjen klarer nok å bruke kunnskapen og erfaringene sine til noe positivt også for seg selv.

Men i bunn og grunn kan alle få psykiske helseplager.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Et panikkanfall er et panikkanfall.

Gjentatte panikkanfall (minimum fire i løpet av de siste fire uker) er panikklidelse.

Ca 1 av 3 opplever et panikkanfall i løpet av livet. Bare 10% av disse utvikler en panikklidelse.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har hatt to panikkanfall i forbindelse med to MR-undersøkelser. Jeg er ikke plaget av noen form for angst ellers.

Situasjonsbetingede panikkanfall kan nok "alle" få. Plutselige, uforklarige panikkanfall blir noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...