Gå til innhold

Deprimert? Efexor? NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest efexoria
Skrevet

Jeg har gått på efexor/venflaxin i 6 år, mot GAD, 75 mg depot, men har nå omsider greid å bli kvitt medisinen. Er vel 5 uken uten medisiner nå, tenker jeg.

Lyn i hodet osv er borte, men jeg er veldig lei meg. På gråten hele tiden, og angstnivået har økt noe de siste par ukene, selv om det ikke er dramatisk.

Jeg har hatt det veldig tøft de siste 3 årene, og det kan hende Efexor har kamuflert den depresjon/motløshet i forhold til dette, og som nå kommer til syne.

Jeg står på venteliste til kognitiv psykiater, men kommer neppe inn før til høsten.

Jeg er også ganske sint, og føler at jeg for eksempel er mer urimelig i forhold til mann og barn enn jeg burde vært og har vært tidligere.

Jeg ORKER ikke Efexor igjen - og spesielt ikke vikarmedisinen. Den tok fra meg ALT av seksulle evne og lyst, og jeg føler dessuten at jeg ble mye "flatere" - på godt, men absolutt også på vondt. Dessuten var det et mareritt å seponere medisinen, og jeg orker ikke det en gang til.

Har NHD noen råd? Er det annen medisin jeg kan forsøke, med færre bivirkninger og enklere seponering? Og helst mindre forflatning?

Eller skal jeg holde ut uten medisin og se om tristheten gir seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klar Welllbutrin, dette er en relativt ny medisin. Det gir ikke nedsatt seksuell lyst og det gir ikke vektøking

Har ennå ikke hørt om sepneringsplager på Wellbutrin.

Mens Effexor har jeg hørt er en værsting, noen har til og med sagt ned var verre en banzo seopnering. Jeg bruker effexor 300mg som jeg kanskje skal seponere, gruver meg så inni ........

NHD har anbefalt denne medisinen mange ganger sammen med Aurorix. den har heller ikke disse bivirkningene.

Aurorix er en MAO hemmer så den er litt mer komplisert hvis jeg ikke tar feil. .

Gjest fhgyjjd
Skrevet

Helt klar Welllbutrin, dette er en relativt ny medisin. Det gir ikke nedsatt seksuell lyst og det gir ikke vektøking

Har ennå ikke hørt om sepneringsplager på Wellbutrin.

Mens Effexor har jeg hørt er en værsting, noen har til og med sagt ned var verre en banzo seopnering. Jeg bruker effexor 300mg som jeg kanskje skal seponere, gruver meg så inni ........

NHD har anbefalt denne medisinen mange ganger sammen med Aurorix. den har heller ikke disse bivirkningene.

Aurorix er en MAO hemmer så den er litt mer komplisert hvis jeg ikke tar feil. .

W er ikke ny medisin bare annet navn

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kanskje du kan prøve Wellbutrin? Ingen vektoppgang - ingen negativ effekt på seksuallivet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...