Gå til innhold

Det å google terapeuten sin.

Anbefalte innlegg

Gjest Benneton
Skrevet

Jeg har dessverre falt for fristelsen og angrer egentlig.

Er en mangel på respekt for hans privatliv og privatsfære. Kanskje det kan ødelegge terapien noe også. Jeg føler at jeg har tråkket over noen grenser som jeg ikke burde tråkket over.

Hvor går egentlig grensen for når en pasient går for langt ?.

Hvor går egentlig grensen?

Hvor mye "tåler" en terapeut ?

Jeg kjenner at jeg synes det er veldig vanskelig å ikke få noen emosjonell respons i det hele tatt. Så jeg kan av og til prøve hardt for å faktisk få en respons. Sånn ala "kan du ikke bare innrømme at du vil bli kvitt meg" tull . Jeg har ikke fått noen emosjonell respons dessverre enda.

Jeg trygler om å få et ærlig svar men så får jeg bare spørsmål tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med deg det du skrev her og les det høyt for terapeuten din. Da får dere en anledning til å prate om noe det er greit å ha avklarende diskusjoner om.

Gjest Benneton
Skrevet

Ta med deg det du skrev her og les det høyt for terapeuten din. Da får dere en anledning til å prate om noe det er greit å ha avklarende diskusjoner om.

Hva synes du da?.

Hvis jeg gjør det du sier risikerer røper jeg jo det at jeg faktisk har gjort noe galt. Hadde ønsket egentlig å høre at det ikke var noen "big deal".

Kanskje det vil ødelegge alt.

Skrevet

Hva synes du da?.

Hvis jeg gjør det du sier risikerer røper jeg jo det at jeg faktisk har gjort noe galt. Hadde ønsket egentlig å høre at det ikke var noen "big deal".

Kanskje det vil ødelegge alt.

Det kan umulig ødelegge "alt". Poenget med mitt forslag er at det å snakke om dette med terapeuten vil gi mulighet til større åpenhet i forhold til hva du er opptatt av i relasjonen til vedkommende.

Personlig synes jeg det å google andre på den måten er en "uting", men samtidig må vi alle når som helst være forberedt på at andre kan google oss.

Skrevet

Det kan umulig ødelegge "alt". Poenget med mitt forslag er at det å snakke om dette med terapeuten vil gi mulighet til større åpenhet i forhold til hva du er opptatt av i relasjonen til vedkommende.

Personlig synes jeg det å google andre på den måten er en "uting", men samtidig må vi alle når som helst være forberedt på at andre kan google oss.

Med google mener dere å søke en person opp på nettet? Hva er galt med det? De får jo ikke vite det og man har jo ingen kontakt.

Gjest jams bond
Skrevet

Dette tror jeg nok de fleste gjør :-) Regner med du ikke fant noe hemmelig informasjon.

Gjest Istapp
Skrevet

Synes ikke du har gjort noe "galt" i det hele tatt :-)

Gjest helt normalt
Skrevet

"Alle" googler da hverandre nå. Jeg regner med at du ikke er den første som har google den terapeuten heller. Man blir googlet av alle og enhver, og det må man bare regne med. Synes ikke det er noe rart at du har googlet terapeuten din. Jeg googlet til og med tannlegen min (og fant CVen hans, som faktisk var ganske så nyttig). Dersom du som terapeut begynner å google pasientene dine er det nok mer et varselstegn ;-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette tåler behandlere. Vi tar opp dette og er varsomme med hva vi legger ut på hjemmesider og sosiale medier.

Gjest Jeppzy
Skrevet

Å google er helt greit tror jeg, men tror de fleste ikke ville like om du begynte å sende mail til han privat, legge han til på facebook og sånn.

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke har googlet terapeuten sin. Man googler jo alle nå til dags. Jeg googler jevnlig meg selv for å vite hva andre evt finner. Heldigvis står det ikke så mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...