Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og takk for sist NHD!

Jeg plagdes med depresjon for noen år tilbake. Hentet mange tips her samt at jeg fant en fin vei ut på eget vis.

Har en krevende lederjobb. Svært høyt aktivitetsnivå. Merker at jeg i perioder er så engasjert, så "oppi det", jeg kan løse utrolig mange ting på en gang. Er mer fokusert enn vanlig og tar unna mange oppgaver som har ligget å ventet. Jeg blir ofte utslitt etter disse korte periodene med svært høy "hjerneaktivitet".

Hva mener du er en god strategi her? Å unngå å følge hjernen å jobbe til jeg er utslitt og heller tvinge meg til avkobling, eller trøkke på til det sier stopp?

Jeg spør for å unngå å gå i eventuelle feller og igjen risikere depresjon.

Jeg merker et betydelig økt angst nivå i disse periodene jeg er aktiv. Bekymrer meg mer om familie etc.

Har dette sammenheng?

Merker forøvrig at fysisk aktivitet fungerer som en god "akuttmedisin" mot denne angsten..

Videoannonse
Annonse
Gjest litt info
Skrevet

Er du bipolar II eller? Anser du dette for normale svingninger?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du må få vurdert om du har en bipolar lidelse.

2. Jeg anbefaler å bremse overaktiviteten.

Skrevet

Er du bipolar II eller? Anser du dette for normale svingninger?

Hei,

Takk

Jeg har nå lest om bipolar, men er ganske sikker på at dette ikke gjelder meg. Har aldri vært i psykiatrien og blitt vurdert, men tviler på det. Er bare det at jeg i perioder får utrolig mye energi og i perioder mye mindre, men frem til i dag (37 år) har det ikke gitt store psykiske utslag. Som nevnt en depresjon som varte i 6-12 måneder for noen år tilbake.

Skrevet

1. Du må få vurdert om du har en bipolar lidelse.

2. Jeg anbefaler å bremse overaktiviteten.

Takk

Vil en bremsing av overaktivitet dempe fallet - om du skjønner terminologien..?

Gjest Svarttrost
Skrevet

Ikke følg hjernen, unngå trøkket og dermed også fallet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...