Svimern Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Hei og takk for sist NHD! Jeg plagdes med depresjon for noen år tilbake. Hentet mange tips her samt at jeg fant en fin vei ut på eget vis. Har en krevende lederjobb. Svært høyt aktivitetsnivå. Merker at jeg i perioder er så engasjert, så "oppi det", jeg kan løse utrolig mange ting på en gang. Er mer fokusert enn vanlig og tar unna mange oppgaver som har ligget å ventet. Jeg blir ofte utslitt etter disse korte periodene med svært høy "hjerneaktivitet". Hva mener du er en god strategi her? Å unngå å følge hjernen å jobbe til jeg er utslitt og heller tvinge meg til avkobling, eller trøkke på til det sier stopp? Jeg spør for å unngå å gå i eventuelle feller og igjen risikere depresjon. Jeg merker et betydelig økt angst nivå i disse periodene jeg er aktiv. Bekymrer meg mer om familie etc. Har dette sammenheng? Merker forøvrig at fysisk aktivitet fungerer som en god "akuttmedisin" mot denne angsten.. 0 Siter
Gjest litt info Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Er du bipolar II eller? Anser du dette for normale svingninger? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. mai 2010 Skrevet 4. mai 2010 1. Du må få vurdert om du har en bipolar lidelse. 2. Jeg anbefaler å bremse overaktiviteten. 0 Siter
Svimern Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Skrevet 4. mai 2010 Er du bipolar II eller? Anser du dette for normale svingninger? Hei, Takk Jeg har nå lest om bipolar, men er ganske sikker på at dette ikke gjelder meg. Har aldri vært i psykiatrien og blitt vurdert, men tviler på det. Er bare det at jeg i perioder får utrolig mye energi og i perioder mye mindre, men frem til i dag (37 år) har det ikke gitt store psykiske utslag. Som nevnt en depresjon som varte i 6-12 måneder for noen år tilbake. 0 Siter
Svimern Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Skrevet 4. mai 2010 1. Du må få vurdert om du har en bipolar lidelse. 2. Jeg anbefaler å bremse overaktiviteten. Takk Vil en bremsing av overaktivitet dempe fallet - om du skjønner terminologien..? 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 4. mai 2010 Skrevet 4. mai 2010 Ikke følg hjernen, unngå trøkket og dermed også fallet! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.