Gå til innhold

Kommentarer om utseende...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Ja jeg har fått kommentarer flere ganger og jeg ble glad for det:

Jeg ser helt normal og upåfallende ut.

Jeg fikk kommentar etter at jeg spurte. Og jeg spurte fordi min venninnes mann sa når han fikk høre at jeg hadde fått diagnosen asperger for 4 år siden at,

"Å er det det det er". Jeg fikk et ubehagelig sjokk av denne reaksjonen og kommentaren hans, og viste ikke hva han mente å ha sett eller oppfattet tidligere.

En del aspergere går rart osv... ser snodige ut, men det gjør ikke jeg, det har min psykiater forsikret meg om. (10 % har denne spesielle gangen)Min psykiater ville aldri tenkt/trodd at jeg har asperger hvis vi møttes på gaten.

Jeg ser nøytral, elegant og meget feminin ut i følge min psykiater. (da ble jeg glad)

For ikke så lenge siden begynte jeg å gå i butikker selv, jeg snakket med butikkdamene og følte at jeg fikk til veldig mye rart, som ikke er så interessant, men som kan være fint å mestre.

Jeg kjøpte en hel del klær, som ikke interreserer meg mest, men min mann var strålende fornøyd og min psykiater sa da ved flere anledninger, "du ser strålende ut", ment: man ser pen ut, men ikke at man stråler. Man kan fort få assosiasjoner til kjemisk eller elektromagnetisk stråling, men det er en annen form for stråling min psykiater mente.

serenity777
Skrevet

Jeg har fått kommentarer om att jeg trenger en dusj. Og att jeg ikke burde gå rundt i flekkede klær. Leste i journalen min fra en annen psykiater og der og stod det pas. fremstår som noe ustelt. Har skjærpet meg da..

Gjest i har
Skrevet

Jeg har fått kommentarer om att jeg trenger en dusj. Og att jeg ikke burde gå rundt i flekkede klær. Leste i journalen min fra en annen psykiater og der og stod det pas. fremstår som noe ustelt. Har skjærpet meg da..

Tenkte i mer positiv retning jeg...

Men det har jeg også sett i jorunalen "Pasienten ser ustellt ut".

O yea!

serenity777
Skrevet

Tenkte i mer positiv retning jeg...

Men det har jeg også sett i jorunalen "Pasienten ser ustellt ut".

O yea!

ja, jeg har fått positive kommentarer og. Men de negative huskes best... heeh

Gjest i har
Skrevet

ja, jeg har fått positive kommentarer og. Men de negative huskes best... heeh

Utseende er en ting, men jeg synes det er ganske pinlig å bli gjenfortalt ting jeghar sagt og gjort når jeg har vært "skikkelig på felgen".

Ble superstresset og forbannet på legevakten da jeg var psykotisk og hun satte i gang printeren med sin skjærendes lyd. Jeg kastet meg under bordet sang høyt og holdt meg for ørene. Å da telefonen på skrivebordet ringte, dro jeg ut kontakten etter hun hadde svart. Å så ble jeg mer opptatt av å studere ildfluene bak radiatoren på kontoret. Å jeg tok av meg skoene da jeg skulle gå ut av legesenteret. Alt var logisk den gangen, men herregud! tenker jeg nå. Heldigvis var dette en sindig og rolig dame som ikke ble sint.

serenity777
Skrevet

Utseende er en ting, men jeg synes det er ganske pinlig å bli gjenfortalt ting jeghar sagt og gjort når jeg har vært "skikkelig på felgen".

Ble superstresset og forbannet på legevakten da jeg var psykotisk og hun satte i gang printeren med sin skjærendes lyd. Jeg kastet meg under bordet sang høyt og holdt meg for ørene. Å da telefonen på skrivebordet ringte, dro jeg ut kontakten etter hun hadde svart. Å så ble jeg mer opptatt av å studere ildfluene bak radiatoren på kontoret. Å jeg tok av meg skoene da jeg skulle gå ut av legesenteret. Alt var logisk den gangen, men herregud! tenker jeg nå. Heldigvis var dette en sindig og rolig dame som ikke ble sint.

Jeg har diskutert og kranglet høyt med en stemme i hodet ute blandt folk. Pinlig i ettertid.

Nei, nå dusjer jeg ofte og tar zyprexaen min.

Gjest Noen ganger..
Skrevet

Han sa han fant meg tiltrekkende,sikkert for å oppmuntre meg siden jeg slet med dårlig selvbilde.

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg har fått kommentarer, både nå ser du godt ut og nå ser det ikke ut som du har det så bra. Har lest i diverse journaler og der går det alltid igjen "pasienten ser velstelt ut", "pasienten er mindre velstelt en vanlig", "pasienten virker sliten og virker ikke som hun bryr seg om hvordan hun fremstår" - bare noen av mange eksempler.

Gjest stylish
Skrevet

"Pasienten ser velstelt ut" står det gjennomgående i journalen min. Jeg har ofte fått komplimenter for at jeg er velkledd. Ofte veldig fint sagt, men ikke så rent sjelden av typen "wow, BÅDE psyk OG velkledd! Er det mulig liksom?" Og jeg har vært sååå flink som dusjer helt av meg selv! Næmmen JØSS! Jeg kunne forøvrig tenke meg å kle opp en del av psykpersonale da jeg ikke akkuart de ser smashing ut selv....

Skrevet

I Journalene som du kan lese i etterkant kan dette bli nevnt.

Det trenger ikke bety så mye fra eller til, men hvis du er velstelt i motsetning til å se sjaskete ut, så kan jo det fortelle en del da.

Gjest i har
Skrevet

Han sa han fant meg tiltrekkende,sikkert for å oppmuntre meg siden jeg slet med dårlig selvbilde.

Eller at han mente det faktisk :-) ?

Synes det er litt flaut med kompliment, så jeg kler meg egentlig ganske nøytalt hele tiden. Hettegenser og dongeribukse på jobb :-)

Gjest Noen ganger..
Skrevet

Eller at han mente det faktisk :-) ?

Synes det er litt flaut med kompliment, så jeg kler meg egentlig ganske nøytalt hele tiden. Hettegenser og dongeribukse på jobb :-)

Kanskje,ble litt mye for min del. Fikk mer positiv respons av han enn min samboer,ville heller at han skulle sagt slike ting.

Skrevet

Kanskje,ble litt mye for min del. Fikk mer positiv respons av han enn min samboer,ville heller at han skulle sagt slike ting.

Synes det er hyggelig med komplimenter uansett jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...