Gå til innhold

Jeg baksnakkes på jobb og har det vondt

Anbefalte innlegg

Gjest tankefull.kvinne
Skrevet

Jeg har det veldig vanskelig på jobb og gruer meg for å gå på jobb. Jeg har oppdaget at det går rykter om meg som overhode ikke stemmer. Jeg vet ikke hvor lenge dette har pågått, men jeg tror det har vært en stund. Jeg synes situasjonen er ekstra vanskelig og jeg lurer på om jeg bør finne meg en ny jobb. Jeg er redd dette bare blir værre hvis jeg reagerer og går til sjefen. Tror du dette "går over" hvis jeg smiler og later som om det går bra? Jeg vet ikke hvor lurt det er å stå frem og fortelle mine kolleger hvordan jeg har det og at de må slutte med dette.. Jeg har begynt å sove dårlig på nettene og ..ligger og tenker og gruer meg til en ny arbeidsdag. Blir nesten paranoid, for jeg føler at jeg ikke kan stole på noen. Jeg sier minimalt personlig til kolleger, for jeg er egentlig veldig forbannet og skikkelig lei meg. Alt har blitt snudd på hodet da jeg oppdaget hva som foregikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare ta det opp?

Si: "Jeg hører at det går et rykte om meg vedr................ Dette stemmer ikke. De faktisk forhold er slik..............."

Dette er måten en tar knekken på falske rykter på.

Gjest et forslag
Skrevet

Det er vanskelig å svare godt på ditt spørsmål, da vi ikke kan vite hva slags type baksnakkelse det er snakk om, om det er jobbrelatert eller av personlig art. Derfor er det også vanskelig å si om det vil gå over eller om det er noe du bør ta opp med sjefen din.

Det er opp til deg selvsagt, men kanskje du får bedre råd om du sier litt mer om hva slags type baksnakkelse det er snakk om.

Gjest fhgyjjag
Skrevet

Kan du ikke bare ta det opp?

Si: "Jeg hører at det går et rykte om meg vedr................ Dette stemmer ikke. De faktisk forhold er slik..............."

Dette er måten en tar knekken på falske rykter på.

???

Gjest tankefull.kvinne
Skrevet

lat som ingenting

Det er av personlig karakter. Ja, kanskje jeg bare bør legge saken dø og late som ingenting..vanskelig det der..

hidi, the scorpion
Skrevet

Her går du rett til sjefen! Vær ærlig, og fortell hvordan du føler dette!

En god sjef holder dette for seg selv.

En værdig sjef, behandler deg rettferdig;)

Skrevet

Det er flere ting du kan gjøre: ta det opp med dem som baksnkker deg, ta det opp med leder eller prøv å skjerme deg ved å tenke kun på deg selv og hva som er best for deg/heve deg over det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Skjønner kjempegodt at du har det vondt!

Men slik "mobbing" betyr ikke at det er deg det er noe galt med, det er noen andre det er galt med...

trollemor;o)
Skrevet

Jeg ville tatt det opp med alle tilstede. Kan være tøft, men det blir desidert verst for mobberne..

Gjest Ikke greit!
Skrevet

Du må fortelle dem at det de sier ikke er sant,ellers går det på helsa di løs.

Gjest tankefull.kvinne
Skrevet

Det er av personlig karakter. Ja, kanskje jeg bare bør legge saken dø og late som ingenting..vanskelig det der..

Takk for mange fine råd til meg. Jeg skal gruble litt over hva jeg skal gjøre, men tror jeg kanskje skal be om en samtale med sjefen. I pausene slarver en gruppe personer mye om alt og alle (om andre kolleger etc..og tydeligvis meg..uten at jeg var klar over det..). Man kan nesten aldri være trygg. Jeg har lært masse, og jeg skal ALDRI være med på sladder. Den som tier samtykker..jeg vil ikke tie fremover.. Jeg tror dette er et problem på mange arbeidsplasser...spes kvinneyrker.

Skrevet

Takk for mange fine råd til meg. Jeg skal gruble litt over hva jeg skal gjøre, men tror jeg kanskje skal be om en samtale med sjefen. I pausene slarver en gruppe personer mye om alt og alle (om andre kolleger etc..og tydeligvis meg..uten at jeg var klar over det..). Man kan nesten aldri være trygg. Jeg har lært masse, og jeg skal ALDRI være med på sladder. Den som tier samtykker..jeg vil ikke tie fremover.. Jeg tror dette er et problem på mange arbeidsplasser...spes kvinneyrker.

Ondsinnede rykter? Eller nøytale ting?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...