Gå til innhold

Hva gir deg mening i livet?

Anbefalte innlegg

Gjest Sutre-sutre
Skrevet

Eller er det meg som er deprimert siden jeg ikke finner noen mening med noenting?

I natt sov jeg fra kl 24 til kl 14 idag, fordi jeg ikke så vitsen med å stå opp. Ikke kan jeg jobbe, er i dårlig form. Kan besøke venner, men har ikke lyst. Kan gå en tur, men ser ikke vitsen osv, osv. Slik er det med alt for tiden.

Jeg har tatt på meg et smil slik at andre ikke skal bli lei seg pga meg. Spiller et skuespill så andre ikke skal skjønne hvor ille jeg er. Idag gråter jeg når ingen andre ser meg, tror jeg ramler helt i kjelleren (.

Svetter og fryser om hverandre, føler jeg har hatt influensasymptomer i flere uker. Jeg må være syk, men hva er det? Jeg greier liksom ikke å "ta meg sammen" lengre. Har bipolar 2, og bruker litium.

Videoannonse
Annonse
Gjest bipp..
Skrevet

Har du vært hos legen? Det høres jo ut som du er deprimert. Og at du kanskje har fått et virus. Det går mye virus for tiden her jeg bor.

Gjest sutre-sutre
Skrevet

Har du vært hos legen? Det høres jo ut som du er deprimert. Og at du kanskje har fått et virus. Det går mye virus for tiden her jeg bor.

Dette viruset har i såfall vart i flere uker :-). Skal til lege neste uke, får vel se om noe kan gjøres da. Tålmodighet kom til meg :/

Gjest bipp..
Skrevet

Dette viruset har i såfall vart i flere uker :-). Skal til lege neste uke, får vel se om noe kan gjøres da. Tålmodighet kom til meg :/

Sist jeg hadde virus varte det i 7 uker..

Det du kan prøve å gjøre for deg selv frem til legetimen er å holde en normal døgnrytme, spise sunt og komme deg ut på en tur hver dag.

Gjest sutre-sutre
Skrevet

Sist jeg hadde virus varte det i 7 uker..

Det du kan prøve å gjøre for deg selv frem til legetimen er å holde en normal døgnrytme, spise sunt og komme deg ut på en tur hver dag.

Skal prøve :-). Føler jeg strekker meg så langt som jeg orker hver dag. Livet er et stort ork for tiden. Jeg vet jo at du har rett. Om en tur ut ikke føles noe okey, så er det bedre å presse seg til det.

Jeg har lenge isolert meg fra andre mennesker. Andre i familien reagerer på dette. Hva er vitsen med å treffe andre mennesker? Jeg vil ikke være deprimert igjen, f... heller :(

Skrevet

Skal prøve :-). Føler jeg strekker meg så langt som jeg orker hver dag. Livet er et stort ork for tiden. Jeg vet jo at du har rett. Om en tur ut ikke føles noe okey, så er det bedre å presse seg til det.

Jeg har lenge isolert meg fra andre mennesker. Andre i familien reagerer på dette. Hva er vitsen med å treffe andre mennesker? Jeg vil ikke være deprimert igjen, f... heller :(

Sett deg små mål, f.eks. litt husarbeid, gå en tur hver dag, spise sunnere, finne noen hobbyer som kan gi glede etc.

Gjest Annet nick
Skrevet

Vet jo at du har hørt det før, og at det er en klisjé... men det hjelper med lys på netthinnen og litt økning av pulsen hver dag. Det hjelper faktisk, selv om man innimellom ikke tror man orker.. Ut på tur, og få opp pulsen litt! Hver dag! Og hold ut til neste legetime :-)

Gjest fsdf
Skrevet

Hardu brukt andre medisiner som du har slutta med? Kan plagene dine være abstinenser.

Det som gir livet mitt mening er familie og venner og jeg blir i bedre form av å være en del ute og i aktivitet.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Det lureste man kan gjøre når man er lei seg er å lese.

Hvis du ikke har et tema som interesserer deg kan du feks kjøpe illustrert vitenskap, der er det mye forskjellig å lese.

Hvis jeg har vært lei meg har jeg gjort det og da får man lyst til å lese mer om noe også kanskje man drar på biblioteket, der kan man låne mange spennende dokumentarer. Det kan være fnt å se noe meningsfylt på TV, det er ofte lettere når man er trist og sliten. Og illustrert vitenskap er et poplulærvitenskapelig magasin uten tungt språk og veldig egnet når man bare trenger å koble litt av.

Selv lager jeg systemer innenfor ulike temaer og jo mer lei meg jeg er jo mer systematiserer jeg.

Skrevet

Du sier at du har bipolar 2, og det må vel være ille nok det til tider?

Det gir ikke så mye mening når du er mitt oppi en slik fase som du beskriver, men når du ikke har det slik da, finner du noen mening i livet da ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...