Olav Femte Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Noen som så programmet igår om denne forferdlige sykdommen ? Var på NRK1 eller NRK2. Hvorfor øker forekomsten av denne hjernesykdommen ? De som så programmet - så en dame, litt over 50 år gammel som fikk HALDOL. Hun ble "død" men den medikanenten. Når hun sluttet med den - ble hun betraktlig bedere. Flere og fler i Norge får Alzheimer - hva kommer det av ???? Vet du noe som trigger denne sykdommen NHD ? En forferdelegig skjebne... 0 Siter
Gjest blomme Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Ja, jeg så den. Men har ingen svar. Har hørt flere teorier, blant annet at mye jern i drikkevannet kan forårsake det. Men dette er sikkert bare spekulasjoner. Dessverre er Alzheimers utbredt i vår familie. Jeg håper så inderlig at jeg slipper å føle det enda nærmere på kroppen, at noen i helt nær familie (eller meg selv) får det. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Skrevet 5. mai 2010 Ja, jeg så den. Men har ingen svar. Har hørt flere teorier, blant annet at mye jern i drikkevannet kan forårsake det. Men dette er sikkert bare spekulasjoner. Dessverre er Alzheimers utbredt i vår familie. Jeg håper så inderlig at jeg slipper å føle det enda nærmere på kroppen, at noen i helt nær familie (eller meg selv) får det. For en JÆVLIG sykdom ! Etter å at sett programmet - var jeg helt sjokka. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Skrevet 5. mai 2010 Ingenting som hjelper - den er bare progresiv.....jævlig...Blir det forsket mye på denne sykdommen NHD ? 0 Siter
Gjest blomme Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 For en JÆVLIG sykdom ! Etter å at sett programmet - var jeg helt sjokka. Ja. Det er jævlig. De mister jo seg selv. Og noen blir enda sendt i døden av antipsykotika, jeg mistenker at dette skjedde med et familiemedlem av meg. Gråt igjennom hele programmet. Håper NHD svarer deg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 http://www.google.no/#hl=no&source=hp&q=alzheimer+sykdom&meta=&aq=6&aqi=g10&aql=&oq=alz&gs_rfai=&fp=4af778e97c60b614 Du kan begynne med denne listen :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.