Gå til innhold

Wellbutrin har tatt bort nikotinsug bonus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg har brukt Wellbutrin 300 mg noen uker har nikotin rett og slett ikke gitt noen merkbar effekt.Har ikke bevist tenkt på at Zyban er Wellbutrin i 75mg dose som brukes som nikotinavhengihet.

Har brukt snus døgnet rundt, nesten bare måltider og søvn som har vært eneste opphold. Nå putter jeg porsjonen i leppa av vane, men det gir ingen tilfredsstillelse kanskje tvert i mot.

Dette må være en bonus for de som vil slutte med røyking eller snus. Tror de fleste vil slutte med de åpenbare skadelige effektene av røyking.

Og forskningen av virkningen av snus på kroppen er ikke så godt forsket på hvis det i hele tatt har vært forskning utenfor norge-sverige.

Kanskje greit å være på den sikre siden og for en student som snuser en boks i døgnet som koster ca 70kr+- på en kiosk blir det 2100 kr per måned. Det spiser en god del av stipendet på 6200 i måneden.

Ikke vektøkning

Ikke nedsatt sexlyst

reduserer behovet for nikotin.

Ikke en dum medisin dette, skulle ønske den hadde effekt på OCD også. Kanskje om ike så lenge kan vi få en medisin som bare virker på de serotonin reseptorene som er ocd relatert uten bivirkningene.

Virker Aurorix mot OCD of label i isåfall er jo det en løsning.

Gjest Nerda
Skrevet

Ja, det er jo bevist at virkestoffet i Welbutrin er brukt til nikotinavvenning fordi det viste seg at Wellbutrin-brukere mistet røyksuget. Tror det er mange som sliter psykisk som også sliter ekstra mye med røykeslutt. Selv klarte jeg det mye på grunnlag av at jeg sluttet å tåle det. Nå er jeg veldig glad for at jeg klarte det, for jeg ville ikke røykt på meg astma liksom!

Men nok om det... Er vel et par SSRI-preparater som er brukt mot ocd. Er ganske sikker på Seroxat. Denne virker jo også på serotoninsystemet, så jeg er usikker på om de kan kombineres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...