Gå til innhold

Stress/Angst

Anbefalte innlegg

Gjest Boxter
Skrevet

Hei Jeg er en mann på 34 år som har en stress/angst jeg har slitt med i flere år og som tærer litt på meg. Jeg har en god jobb med høy stilling som til tider er veldig stressende og som jeg vil si jeg takler ganske fint, men føler at denne angsten noen ganger tar overhånd og hindrer meg i å gjøre en enda bedre jobb, spesiellt er det problematisk om jeg har med ukjente mennesker eller forsamlinger å gjøre og gruer meg veldig og blir nervøs dersom jeg må holde foredrag i møter o.l. Da jeg var barn/tenåring var jeg av den litt sjenerte typen og kunne lett rødme, er nok litt slik nå og selv om det nå er på en annen måte ved at jeg mer blir stresset og hjertet plutselig kan gå i turbofart i visse situasjoner med påfølgende svettebyer, skjelvinger og tørr munn. Hadde også i ungdommen en periode med partydoping noe jeg heldigvis er ferdig med for lengst, dette ga meg en god del depresjoner på den tiden men føler kanskje det fortsatt sitter litt igjen. Tror kanskje problemet kan være en sammenblanding av sosial angst og stress. Generelt synes jeg egentlig at jeg fungerer ganske fint men det er kun en liten "kneik" jeg trenger å komme over til å fungere perfekt, f.eks så er jeg en veldig sosial person dersom jeg kun har drukket 1-2 øl, da slapper jeg av, men skulle så gjerne kunne slappe av uten. Noen ganger er også værre enn andre noe jeg tror går litt på dagsformen. Jeg er helst ikke interressert i noe medisinering som lykkepiller eller liknende da jeg er redd det kan gå på bekostning av ytelsen på jobb, men lurer kanskje på om jeg burde prøve med betablokkere, rødme operasjon eller hva som helst bare jeg kommer over denne "bakketoppen" Håper du kan gi meg noen gode råd? På forhånd tusen takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...