Gå til innhold

takk for svar, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare det at jeg har satt meg selv i en håpløs situasjon. Lider som sagt av angst og har veldig sosial angst. Og jeg tør ikke å ta kontakt med andre mennesker. (annet enn skriftlig...) Jeg er totalt avhengig av kjæresten min sånn sett. (Og derfor så tør jeg heller ikke å gå fra han.). Jeg vet jeg er dum. Og jeg skulle inderlig ønske at jeg ikke var slik. Jeg har prøvd alt av medisiner, men ingenting virkert. Fikk beskjed om at medisiner ikke funket så godt på min type angst.

Akkurat nå føler jeg at jeg ikke har så mange valg. Angsten min stopper meg totalt i å gjøre noe, men samtidig så er situasjonen jeg lever i, altfor vanskelig for meg. (det har bare blitt enda mer misbruk, og vonde ting å bære på...) Bare en håpløs sirkel og komme ut av etterhvert. Jeg er 29 år nå, og jeg ønsker egentlig bare å være lykkelig, ønsker at alt var så annerledes. Men jeg klarer ikke annet enn å se tilbake på livet mitt, og ønske at jeg ikke hadde levd det.

Siste par mnd har jeg ikke gjort annet enn å grått. Føler at jeg svikter sønnen min helt. Vet at han vil få det mye bedre uten meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve selvhjelpsgruppe som f.eks. angstringen. Hvis du ikke har kontakt med psykolog eller psykiater vil jeg anbefale det. Du kan finne likesinnede på sosfob.com.

Gjest kjhgd
Skrevet

Du er ikke dum pga at du har sosial angst, det er en lidelse du lever med. Det er sikkert mulig å få profesjonell hjelp til å håndtere situasjonen bedre. Angstringen, psykolog, psykiater el. Det finns sikkert støttegrupper på nettet hvor du kan finne likesinnede. Det kan sikkert være givende for deg å kommunisere med andre med angst på nettet siden du sikkert ikke går så mye ut. Jeg syns du skal prøve å gå til psykolog. Og NEI, sønnen din vil ikke få det bedre uten deg. Selv om du har sterk angst og sikkert holder deg mye hjemme så er sønnen din glad i deg og jeg er sikker på at du gir han mye selv om du ikke ser det slik selv. Angst og vanskelige tanker fører ofte til en negativ tankespiral der en begynner å bebreide seg selv. Du er da en verdifull person selv om du har angst! Jeg er sikker på at det er mennesker som er glad i deg og som liker deg for den du er :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...