Gå til innhold

privat spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest til dr.nhd
Skrevet

du virker så selvsikker så spørsmålet er har du kjent på eks. sjalusi i livet selv???

Videoannonse
Annonse
hvorfor skjer dette??
Skrevet

Jeg trodde hovedfokus på dette forumet skulle være psykiatri, ikke psykiateren...

Gjest Selvsikre er vi mange
Skrevet

Jeg kan svare på hans vegne:

Ja, han har kjent både sinne, opprømthet, tristhet, glede, og en klatt sjalusi

Jeg er ganske så sikker i min sak (beklager nhd hvis jeg nå skulle ta feil) for slike følelser føler de aller, aller fleste av oss en og annen gang i løpet av et liv og siden nhd faktisk er et menneske og ikke en gud (!) så faller han sikker inn i kategorien med de fleste av oss andre

Og bare for å ha sakt det, selvsikre mennesker kan faktisk også føle litt sjalusi en gang i blant, menneskene mister sjelden evnen til å føle de forskjellige sinnstemningen selv om en er voksen og selvsikker

Gjest Selvsikre er vi mange
Skrevet

Jeg trodde hovedfokus på dette forumet skulle være psykiatri, ikke psykiateren...

Fordi mange her inne virker så usikre og i så behov av støtte at nhd er blitt en reddende gud i steden for bare en hjelp på et forum som faktisk er det som skulle være støtten for de som kom inn her.

Er min mening

Gjest ingen nick
Skrevet

Når en vet at en er dyktig på sitt fagområde, så kan en virke selvsikker, når en uttaler seg på faglig grunnlag. Det er ikke ensbetydende med at en har en selvsikker personlighet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvordan jeg har det er ikke interessant, men jeg tror du mener å lufte et interessant spørsmål av mer generell natur.

Jeg oppfatter at du spør om personer som har god selvtillit/er selvsikre har mindre følelser (spesielt negative følelser) enn andre.

Jeg mener bestemt at det ikke er slik. Men jeg mener at selvtillit/trygghet på seg selv gjør at negative følelser får mindre konsekvenser både for fungering og at det ikke produserer negative symptomer i samme grad. En registrerer at følelsene er der, men en blir langt mindre satt ut av dem.

Skrevet

Hvordan jeg har det er ikke interessant, men jeg tror du mener å lufte et interessant spørsmål av mer generell natur.

Jeg oppfatter at du spør om personer som har god selvtillit/er selvsikre har mindre følelser (spesielt negative følelser) enn andre.

Jeg mener bestemt at det ikke er slik. Men jeg mener at selvtillit/trygghet på seg selv gjør at negative følelser får mindre konsekvenser både for fungering og at det ikke produserer negative symptomer i samme grad. En registrerer at følelsene er der, men en blir langt mindre satt ut av dem.

Slik vil jeg gjerne ha det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...