Gå til innhold

Når tårer tørker ut.

Anbefalte innlegg

Gjest Been there..many times
Skrevet

NHD hva vet du om dette fenomenet..altså.. på et stadie i depresjon var stressnivået så høyt at evnen til å gråte var vekke. Altså ingen tårer. Har du sett det noen gang? Hvorfor skjer det ?

Videoannonse
Annonse
Gjest aftersun
Skrevet

Det er da et høyst vanlig fenomen. Ikke alle gråter så j..... hele tiden. Mennesker er forskjellige, noen gråter mye, noen gråter aldri. Noen har nærmest mistet evnen til å føle tristhet pga at de er traumatiserte, andre gråter av samme grunn. Noen deprimerte føler tristhet, andre deprimerte føler ingenting annet enn at de er deprimerte.

Gjest cipra
Skrevet

Det er da et høyst vanlig fenomen. Ikke alle gråter så j..... hele tiden. Mennesker er forskjellige, noen gråter mye, noen gråter aldri. Noen har nærmest mistet evnen til å føle tristhet pga at de er traumatiserte, andre gråter av samme grunn. Noen deprimerte føler tristhet, andre deprimerte føler ingenting annet enn at de er deprimerte.

Jeg forstod det slik at det var snakk om gråt, men uten tårer som renner.

Gjest aftersun
Skrevet

Når tårer tørker ut.... Det kaller jeg selvmedlidende sytring. Se det er så synd i meg, jeg klarer ikke gråte. Se det er synd i meg, jeg klarer å gråte. Har du en alvorlig depresjon bør du få behandling for det, du skal ikke gå rundt å lide. Men det høres ut som du har veldig stort fokus på deg selv og dine følelser, på å være hjelpesløs og trenge trøst. Nei, se å stå på egne bein hvis du klarer det. Fokuser på noe utenfor deg selv.

Gjest Been there....many times
Skrevet

Når tårer tørker ut.... Det kaller jeg selvmedlidende sytring. Se det er så synd i meg, jeg klarer ikke gråte. Se det er synd i meg, jeg klarer å gråte. Har du en alvorlig depresjon bør du få behandling for det, du skal ikke gå rundt å lide. Men det høres ut som du har veldig stort fokus på deg selv og dine følelser, på å være hjelpesløs og trenge trøst. Nei, se å stå på egne bein hvis du klarer det. Fokuser på noe utenfor deg selv.

Vel...nå kobla du helt ut her...herregud...

Nei, hvem er det synd på... mest på deg tror jeg.

Siden jeg spør en psykiater er jeg mest opptatt av den BIOKJEMISKE forklaringen. Trenger man trøst går man til en prest.... eller andre... som kan medsutre..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...