Gå til innhold

hvordan komme meg vekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

igjen takk for alle svar...

...Og det virker som at dere mener jeg burde gå fra kjæresten min. (Vil jeg få det bedre da?). Men, hvordan gjør jeg dette da?Jeg har en liten sønn. jeg har ingen steder å gå. Ingen venner overhodet. Og ikke familie jeg kan "bruke".

Jeg har såpass stor angst at jeg tør ikke engang snakke i telefonen. Jeg er sjeldent lenger enn ut til postkassa (med mindre jeg er sammen med kjæresten min...). Så jeg blir jo også ganske "fanget".

Jeg fatter overhodet ikke hva jeg skal gjøre nå!!!

Unnskyld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Klarer du ta mot til deg og bestille time hos fastlegen? (Kanskje til og med få kjæresten til å gjøre det for deg, uten å fortelle hvorfor?)

Hva med å skrive et brev som du kan gi til fastlegen din? Forklar det du har forklart her, og be ham/henne om å få plass til deg og ungen på Krisesenter. De hjelper deg med bopel, og mye annet.

Husk å ta med pass, bankkort, nettbankkort, penger, og andre personlige dokumenter når du drar til legen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei Svimle:-)

Har du kontakt med noen i hjelpeapparatet overhodet? Har du mottatt behandling eller oppfølgning de siste to årene?

Skrevet

Hei Svimle:-)

Har du kontakt med noen i hjelpeapparatet overhodet? Har du mottatt behandling eller oppfølgning de siste to årene?

Jeg har ikke noe kontakt med noe hjelpeapparat lenger. Jeg hadde full oppfølging fra det ene og andre opp til et år siden, men de har sluttet, og begynt i jobb hvor de ikke lenger tar imot pasienter (som ikke allerede er innlagt...). Så jeg har måttet "klart meg selv" siden. Og nå går det visst ikke så greit lenger...

(Så jeg kom på doktoronline da...)

(Å ja... "Svimle" er den store helten hos veslegutten!)

Skrevet

Jeg har ikke noe kontakt med noe hjelpeapparat lenger. Jeg hadde full oppfølging fra det ene og andre opp til et år siden, men de har sluttet, og begynt i jobb hvor de ikke lenger tar imot pasienter (som ikke allerede er innlagt...). Så jeg har måttet "klart meg selv" siden. Og nå går det visst ikke så greit lenger...

(Så jeg kom på doktoronline da...)

(Å ja... "Svimle" er den store helten hos veslegutten!)

Hva med fastlegen din?

Kan du skrive et brev til vedkommende å forklare situasjonen?

Jeg er bekymret for både deg og barnet ditt.

Skrevet

Hva med fastlegen din?

Kan du skrive et brev til vedkommende å forklare situasjonen?

Jeg er bekymret for både deg og barnet ditt.

Tusen takk!!! Det tror jeg jammen at jeg gjør.

Kjenner veldig godt at jeg ikke kommer til å klare av alt stort lenger!!! Graver meg lenger og lenger ned i håpløsheta her.

Skrevet

Bestill en drosje og reis til nærmeste krisesenter. Ikke ta med deg noe. Bare sett deg i drosjen. Krisesenteret hjelper deg med resten.

Jeg tok den turen selv for syv år siden og hadde ikke nerver til å pakke noe. Men det ordnet seg.

Jeg skalv som et aspeløv når jeg lukket døren bak meg, men jeg klarte det:) Dette klarer du også.

Skrevet

Bestill en drosje og reis til nærmeste krisesenter. Ikke ta med deg noe. Bare sett deg i drosjen. Krisesenteret hjelper deg med resten.

Jeg tok den turen selv for syv år siden og hadde ikke nerver til å pakke noe. Men det ordnet seg.

Jeg skalv som et aspeløv når jeg lukket døren bak meg, men jeg klarte det:) Dette klarer du også.

Der blir jeg dessverre stoppet av angsten min igjen. Ikke tør jeg å ringe, ikke tør jeg å snakke med fremmede (hverken taxi sjårfører eller andre...)

Så det blir håpøst da.

Gjest thats it
Skrevet

Der blir jeg dessverre stoppet av angsten min igjen. Ikke tør jeg å ringe, ikke tør jeg å snakke med fremmede (hverken taxi sjårfører eller andre...)

Så det blir håpøst da.

du kan jo ta deg sammen for ungen din sin skyld da.....

Skrevet

du kan jo ta deg sammen for ungen din sin skyld da.....

Hadde det bare vært å "tatt meg sammen" så hadde jeg gjort det for mangfoldige år siden...

Gjest thats it
Skrevet

Hadde det bare vært å "tatt meg sammen" så hadde jeg gjort det for mangfoldige år siden...

har du prøvd da,virkelig prøvd????

Skrevet

Så det blir håpøst da.

Jeg holdt godt rundt barna mine og hoppet i det. De ga meg styrke til å klare det.

Gjest thats it
Skrevet

Jeg holdt godt rundt barna mine og hoppet i det. De ga meg styrke til å klare det.

det er poenget ja

Attekattenoa
Skrevet

Kjenner veldig godt at jeg ikke kommer til å klare av alt stort lenger!!! Graver meg lenger og lenger ned i håpløsheta her.

Synes dette var ett godt forslag, men hvordan kan fastlegen nå deg etter å ha fått brevet ditt?

Legg til rette for at han kan nå deg på mail, SMS, MSN eller lignende. For du tar vel kanskje ikke telefonen hvis han/hun ringer?

Lykke til. Dette får du til.

Gjest er ikke det en mulighet da?
Skrevet

Jeg syns at Sør hadde en god idé: sett deg ned og skriv et brev om alt dette her, og skriv at du har sterk angst og må ha hjelp her og nå til å komme deg til et krisesenter, og at du ikke tør å ringe etter drosje selv engang. Så gjemmer du brevet i veska, tar med deg penger og pass (klær og andre ting kan du alltid få hjelp til å skaffe siden, du trenger ikke ta med noe så mannen blir mistenksom), så ber du mannen din om å bestille time hos fastlegen, fordi du har vondt i magen eller hodepine eller hva som helst, og drar dit med barnet, gir legen brevet, så slipper du å si noe, og forhåpentligvis skjønner han/hun at det haster og hjelper deg videre direkte derfra. Dermed får du en fot innenfor systemet og kan komme i kontakt med nye behandlere og komme deg unna en alkohol- og stoff- og annet-misbruker som ikke er bra for verken deg eller barnet.

Skrevet

Angst er ikke værre for deg enn for andre mennesker som sliter med angst. Man dør ikke av det. Du velger selv hvordan du vil at din sønn skal ha det. Du er den voksne og må ta ansvar. Jeg er litt hard med deg nå, men du kan ikke gjemme deg bort i at du har angst for å slippe å gjøre noe med situasjonen.

Skrevet

Jeg håper at du klarer å finne en måte å søke hjelp på. Det virker som om du trenger kompetent hjelp relativt raskt.

Går barnet ditt i barnehage, eller er dere hjemme begge to?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...