Gå til innhold

Alle har en "rasist" i seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angående tidligere innlegg som het "ville du gått til en psykiater som var rasist?". Psykiateren min sa sist at alle har en rasist i seg og hvis man ikke ville akseptere det var man på ville veier. Det er jo forsåvidt sant at alle har noen de er imot og på denne måten rasist mot, enten det er mørkhudede, homofile, politiske partier, personer etc. Det går vel ut på å akseptere de følelsene som ikke er politisk korrekt. Alle har noen de ikke liker.

Videoannonse
Annonse
Mandolaika
Skrevet

Rasist som skjellsord er da så oppbrukt og har vært så mye misbrukt at jeg hadde ikke brydd meg. Man vet selv hva man står for og man kan da gjøre en god jobb for det. Alle har vi fordommer og ting vi ikke liker, hva man kaller det er ikke så nøye.

Man kan vel også i så fall da kalle de innvandrerne som lever her i Norge og bare utnytter oss og klager på alt det norske, for rasister da.

Hvis du vurderer å ikke gå til han mer fordi han er rasist, må du sjekke nøye hva han legger i bruken av ordet først.

Skrevet

Rasist som skjellsord er da så oppbrukt og har vært så mye misbrukt at jeg hadde ikke brydd meg. Man vet selv hva man står for og man kan da gjøre en god jobb for det. Alle har vi fordommer og ting vi ikke liker, hva man kaller det er ikke så nøye.

Man kan vel også i så fall da kalle de innvandrerne som lever her i Norge og bare utnytter oss og klager på alt det norske, for rasister da.

Hvis du vurderer å ikke gå til han mer fordi han er rasist, må du sjekke nøye hva han legger i bruken av ordet først.

Jeg forstod det slik at det er viktig å akseptere de følelsene man har. Han svarte ikke da jeg sa at det ikke er riktig å utøve rasisme.

Mandolaika
Skrevet

Jeg forstod det slik at det er viktig å akseptere de følelsene man har. Han svarte ikke da jeg sa at det ikke er riktig å utøve rasisme.

"Han svarte ikke da jeg sa at det ikke er riktig å utøve rasisme."

Spørs om dere da legger det samme i begrepet rasisme.

Skrevet

"Han svarte ikke da jeg sa at det ikke er riktig å utøve rasisme."

Spørs om dere da legger det samme i begrepet rasisme.

Vanskelig å kommunisere med psykiatere fordi de er så ulne og søvnige, og man får ikke klare svar.

Mandolaika
Skrevet

Vanskelig å kommunisere med psykiatere fordi de er så ulne og søvnige, og man får ikke klare svar.

"Vanskelig å kommunisere med psykiatere fordi de er så ulne og søvnige, og man får ikke klare svar."

Sikkert. Sånt er irriterende. Hvis han er sånn så hadde jeg ikke giddet å vektlegge det så veldig mye at han sa rasist.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Alle har ihvertfall fordommer mot ett eller annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...