Gå til innhold

Er det meg? Terapeuter som sovner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ofte inntrykk av at psykologer ønsker å bli underholdt med følelsesmessige engasjerte historier, eller så bli de rastløse eller lei. Med en lang dag på jobb blir det vel lett slik. Dette kan virke mot sin terapeutiske hensikt i og med at det kan gi pasienten enda dårligere selvtillit og at h*n dermed ikke tør å være utadvendt og engasjere terapeuten. Det kan føre til at pasienten tilpasser seg terapeuten på en uhensiktsmessig måte, med å komme med historier for å "underholde" terapeuten og dermed ikke får snakket så mye om det som er kjernen i problemet og som det kanskje ikke finnes så mange ord for eller mulig å snakke så engasjerende om. Men det kan også være at terapeuten gjør det med hensikt for å få pasienten til å ha mer fokus utover istedenfor mest innover på seg selv, for å engasjere og involvere en annen. Hvis du ønsker å ta det opp med terapeuten din syns jeg du skal gjøre det.

''Men det kan også være at terapeuten gjør det med hensikt for å få pasienten til å ha mer fokus utover istedenfor mest innover på seg selv,''

Mener du terapeuten sovner/nesten sovner med vilje? Ut i fra en terapeutisk tankegang?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tjohei

12

• Angustia

7

• Orio

3

• Helmi

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Men det kan også være at terapeuten gjør det med hensikt for å få pasienten til å ha mer fokus utover istedenfor mest innover på seg selv,''

Mener du terapeuten sovner/nesten sovner med vilje? Ut i fra en terapeutisk tankegang?

Det tror jeg ikke det spøtt på. Men psykologen min sa en gang at enkelt skravler uavbrutt om INGENTING. Og da skal en ha sove godt natta før for å holde seg våken...

Gjest 123a
Skrevet

Jeg har søvnforstyrrelse og har derfor veldig vanskelig for å holde meg

våken når trettheten kommer. Og den kan komme når som helst.

Kanskje det kan være noe h*n lider av.

Skrevet

Det tror jeg ikke det spøtt på. Men psykologen min sa en gang at enkelt skravler uavbrutt om INGENTING. Og da skal en ha sove godt natta før for å holde seg våken...

Jeg er ingen skravlekopp, men jeg stiller en del spørsmål rundt ting jeg lurer på/grubler på.

Skrevet

''Det er nettopp når jeg snakker om det mest sensitive og private at det har skjedd.''

Jeg mener fortsatt at dette er uprofesjonelt og respektløst!

Alle yrker kan bli monotone og lite inspirerende, men det er den ansattes ansvar å utføre jobben, evt å si: "Beklager gjespingen, men jeg har sovet dårlig i natt" e.l.

Mener terapeuten at dine problemstillinger er uvesentlige eller at du trenger perspektiv, må h*n si dette og ikke demonstrere. En viss tydelighet ville i hvert fall jeg forventa fra en terapeut!

Han første som sovnet, fant jeg ut at gjorde det fordi da tok jeg mer ordet og snakket mer. Når han selv snakket holdt han seg våken.

Skrevet

''Det er nettopp når jeg snakker om det mest sensitive og private at det har skjedd.''

Jeg mener fortsatt at dette er uprofesjonelt og respektløst!

Alle yrker kan bli monotone og lite inspirerende, men det er den ansattes ansvar å utføre jobben, evt å si: "Beklager gjespingen, men jeg har sovet dårlig i natt" e.l.

Mener terapeuten at dine problemstillinger er uvesentlige eller at du trenger perspektiv, må h*n si dette og ikke demonstrere. En viss tydelighet ville i hvert fall jeg forventa fra en terapeut!

Jeg må innrømme at jeg ble veldig såret. Fikk litt vondt i magen og fikk bare lyst til å gå og ikke komme tilbake.

Skrevet

''Men psykologen min sa en gang at enkelt skravler uavbrutt om INGENTING. Og da skal en ha sove godt natta før for å holde seg våken...''

Sikkert, som i de fleste andre yrker..

Men da er det terapeutens ansvar å styre samtalen, og helst i en konstruktiv retning! Man tar ikke en mangeårig utdanning for å hjelpe andre for å avskrive pasienter som "skravler uavbrutt" og deretter sovne :-(

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ble veldig såret. Fikk litt vondt i magen og fikk bare lyst til å gå og ikke komme tilbake.

''Jeg må innrømme at jeg ble veldig såret. Fikk litt vondt i magen og fikk bare lyst til å gå og ikke komme tilbake.''

Huff, skjønner deg godt og føler med deg! Men vær så snill å tro meg på at det er terapeuten som burde fått vondt i magen og ikke ha lyst til å treffe pasienter mer (i denne tilstanden).

Ta reaksjonene dine opp med h*n, tror det er helt avgjørende for deres terapiforhold framover. LYKKE TIL :-)

Skrevet

Det er jo helt uakseptabelt!

Om vedkommende har en søvnforstyrrelse e.l. som får en til å sovne på jobb, så har h*n jo feil type jobb. En behandler _kan ikke_ sovne midt i en terapitime!

Du bør ta dette direkte opp med terapeuten din!

Skrevet

Det er jo helt uakseptabelt!

Om vedkommende har en søvnforstyrrelse e.l. som får en til å sovne på jobb, så har h*n jo feil type jobb. En behandler _kan ikke_ sovne midt i en terapitime!

Du bør ta dette direkte opp med terapeuten din!

Han sovnet ikke, men var i ferd med å sovne flere ganger. Øyne gikk ned og han rykket til siden.

Gjest segunda
Skrevet

jeg håper da virkelig at han ikke holdt på å sovne inn for det betyr å dø. Men hvis dette er et engangstilfelle så ville jeg ikke vektlagt det i det hele tatt.

Dette har overhodet ingenting med deg å gjøre.

Skrevet

Han sovnet ikke, men var i ferd med å sovne flere ganger. Øyne gikk ned og han rykket til siden.

...går jo nesten ut på et da... Jeg hadde nok sagt ifra

Skrevet

jeg håper da virkelig at han ikke holdt på å sovne inn for det betyr å dø. Men hvis dette er et engangstilfelle så ville jeg ikke vektlagt det i det hele tatt.

''jeg håper da virkelig at han ikke holdt på å sovne inn for det betyr å dø.''

Unødvendig flisespikkeri og bedreviter-mentalitet som dessverre ødelegger en del diskusjoner på DOL..

''Men hvis dette er et engangstilfelle så ville jeg ikke vektlagt det i det hele tatt. ''

Hadde han (evt nesten) dødd, ville jeg absolutt veklagt det!

Flisepikkeri fra

Gjest segunda
Skrevet

''jeg håper da virkelig at han ikke holdt på å sovne inn for det betyr å dø.''

Unødvendig flisespikkeri og bedreviter-mentalitet som dessverre ødelegger en del diskusjoner på DOL..

''Men hvis dette er et engangstilfelle så ville jeg ikke vektlagt det i det hele tatt. ''

Hadde han (evt nesten) dødd, ville jeg absolutt veklagt det!

Flisepikkeri fra

Å sovne inn betyr å dø så det er greit å påpeke det.

Hadde han dødd ville han bare gjort det engang. Det blir aldri gjentatt.

Skrevet

Å sovne inn betyr å dø så det er greit å påpeke det.

Hadde han dødd ville han bare gjort det engang. Det blir aldri gjentatt.

''Å sovne inn betyr å dø så det er greit å påpeke det.''

Er overbevist om at "tjohei" er klar over dette. Skriveleifer skjer, og uansett tror jeg de fleste skjønner hva h*n mener....

''Hadde han dødd ville han bare gjort det engang. Det blir aldri gjentatt.''

Nettopp; my point proven :-)

Gjest segunda
Skrevet

''Å sovne inn betyr å dø så det er greit å påpeke det.''

Er overbevist om at "tjohei" er klar over dette. Skriveleifer skjer, og uansett tror jeg de fleste skjønner hva h*n mener....

''Hadde han dødd ville han bare gjort det engang. Det blir aldri gjentatt.''

Nettopp; my point proven :-)

Det er ikke noe galt i å påpeke skrivefeiler når de er så gale som det der. Selvfølgelig viste alle hva hun mente.

Det er ganske dramatisk feil å si at noen holdt på å dø istedenfor å si at han holdt på å sovne, men hovedsaken er at terapeut er et menneske som kan være trøtt som alle andre innimellom. Hvis han er det ofte så ville jeg begynt å tvile på profesjonalitet, men ikke i et engangstilfelle.

Skrevet

Det er ikke noe galt i å påpeke skrivefeiler når de er så gale som det der. Selvfølgelig viste alle hva hun mente.

Det er ganske dramatisk feil å si at noen holdt på å dø istedenfor å si at han holdt på å sovne, men hovedsaken er at terapeut er et menneske som kan være trøtt som alle andre innimellom. Hvis han er det ofte så ville jeg begynt å tvile på profesjonalitet, men ikke i et engangstilfelle.

''Hvis han er det ofte så ville jeg begynt å tvile på profesjonalitet, men ikke i et engangstilfelle.''

Da er vi enige :-)

Gjest segunda
Skrevet

''Hvis han er det ofte så ville jeg begynt å tvile på profesjonalitet, men ikke i et engangstilfelle.''

Da er vi enige :-)

:-)

Skrevet

Jeg glemte det, at det bare skulle stå sovne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...