Gå til innhold

Høyt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Gjest Alvildee
Skrevet

Hei! Jeg er en 23 år gammel jente. Jeg fikk diagnosen hypertyreose da jeg var 12 år. Jeg er har gått på medisinen propyltiouracil 75 mg stort sett hele tiden. De siste årene har blodprøvene mine vist litt lave verdier av hvite leukocytter. Derfor har jeg blitt vurdert til radio jod behandling. I samråd med lege skulle jeg prøve å redusere og til slutt slutte med medisinen for å se om stoffskiftet mitt økte. Da var TRAS verdiene mine fine. Jeg har redusert de siste månedene og går nå på 25 mg. Stoffskiftetprøvene mine er fine, men TRAS verdiene er unormale. Jeg har lett utstående øyne (exophthalmus), som jeg fikk etter diagnosen. Jeg lurer da på om dette kan forverres, (selv om stoffskiftet er fint) på grunn av de unormale TRAS verdiene? Jeg er veldig usikker på om jeg har lyst til å utføre radio jod behandling, men lurer på om det kan det skje noen komplikasjoner i forhold til medisinene jeg tar og graviditet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...