Gjest Fortvila meg Skrevet 6. september 2001 Del Skrevet 6. september 2001 Nå har jeg fulgt med på forumet en stund og finner mange nyttige tips av innleggene til Irene og flere andre her. Nå håper jeg på litt tips i en sak. Jeg har hatt rehabiliteringspenger i mange år pga psykiske problemer. Har blant annet gått jevnlig til samme psykolog fra 97 til februar i år. I juni i fjor søkte jeg om uførepensjon og da stoppet trygdekontoret øyeblikkelig rehabiliteringspengene mine. Så fikk jeg vedtak om avslag på uførepensjon pga manglende yrkesrettet attføring i januar. Fra februar fikk jeg igjen rehabiliteringspenger fordi jeg hadde begynt i ny behandling. Da klaget jeg til trygdekontoret og ba om å få rehabiliteringspenger tilbakedatert fra hele det forrige halvåret og la ved attest på at jeg hadde gått til behandling hele perioden. Nå fikk jeg brev fra trygdekontoret om hvilken innstilling de legger i saken til fylkestrygdekontoret. Der skriver de to ting: 1) at jeg ikke har gått i behandling med utsikt til bedring. Det er jo feil, jeg har jo sendt med bekreftelse fra psykologen om at jeg har gått der. 2) at klagen er fremsatt for sent. Her må de ha misforstått for jeg klaget/fremmet ønske om at de nye rehabiliteringspengene (fra februar 01) skulle tilbakedateres, ikke at det gamle vedtaket om stopp i rehabiliteringspenger (juni 00) skulle opphøre. Har du noen tips til meg? Håpefull hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34691-problem-med-rehabiliteringspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 I merknadene til fylkestrygdekontoret skriver du det du skriver her, viser til uttalelsen fra psykolog og viser dessuten til at søknad om uførepensjon ikke er avslagsgrunn for rehab.penger (men at det fikk du først vite nå og at det er derfor vedtaket ikke er påklaget). Det første vedtaket er ugyldig og dermed spiller det ingen rolle at klagefristen er omme. Du SKAL ha etterbetalt fra første avslag - så sant du var under behandling! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34691-problem-med-rehabiliteringspenger/#findComment-133817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.