Gå til innhold

Magnet mot hjertet

Anbefalte innlegg

Gjest Magnetgutten
Skrevet

Hei!

Er det sant at en kan dø eller noe om en får en magnet mot hjertet? Noen sa det til meg da jeg var liten men vet ikke om det stemmer. Derfor er jeg alltid redd for å få NOE av metall nær hjertet mitt.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Det er bare tull. Du kan ta dette helt med ro :-)

• 8 år senere...
Skrevet

Det passer ikke. Bare rolig. Selv en magnet som kan trække 2.2 ton som denne her kæmpe magnet som på ingen måde vil skade din krop eller dit hjerte. Har du pacemaker derimod, så skal du være meget påpasselig med kraftige neodym magneter.

Der findes også folk som tror at magneter har en healende effekt. Dette er også falsk.

Magneter kan bruges til mange sjove ting, men ikke til noget af ovenstående.

Jeg har selv den store magnet jeg har linket til. Man kan fiske utrolig spændende ting op fra søer og åer når man magnetfisker. Senest har jeg fanget et pengeskab fyldt med gamle ting. Dog ikke noget af værdi.
Anyways der kom jeg lidt af sporet, men håber du er helt afklaret nu.

Skrevet
8 timer siden, Skattejæger skrev:

Anyways der kom jeg lidt af sporet, men håber du er helt afklaret nu.

Tror nok det, etter nesten ni år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...