Gå til innhold

Når er det tid for å slutte i psykiatrien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lang historie i psykiatrien og har jobbet hardt for å bli friskere og har fått god hjelp heldigvis.

Utenfra så virker jeg veldig frisk og jeg begynner å fungere mer og mer som det et "friskt" menneske gjør. Men jeg kjenner meg enda psyk og utrygg egentlig.

Jeg er livredd for å miste psykiatrien. Tenk om bedringen min har vært en illusjon og at alt ramler sammen når jeg mister behandlingstilbudet. Tenk om den timen i uka er grunnen til at jeg er der jeg er i dag. Det bygget jeg har bygd opp har absolutt ikke en stabil grunnmur enda og det må nok gå mange mange år før jeg kan tro at det ikke vil rase sammen.

Jeg vurderer også å ta opp lån for å kunne fortsette å gå i terap Tror nok jeg vil miste behandlingstilbudet mitt om ikke lenge fordi jeg er iferd med å bli for frisk for det samt at jeg har fått min tilmålte tid og ressurser. Blir forferdelig å miste den tryggheten og behandler.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er jo ikke slik at om en slutter, så får en aldri begynne igjen.

Kanskje tiden er inne fo ren behanlingspause for å evaluere hvordan du greier deg uten fastetimer? Hva med å forsøke en planlag pause frem til september?

Gjest Jeppzydepzy
Skrevet

Først må jeg si at det er utrolig godt å høre om noen som begynner å bli frisk, det er jo det store målet for oss alle!

Dette er viktig at du diskuterer med den behandler og ikke tar denne avgjørelsen bare selv. Jeg vil tro det beste er som med medisin, og trappe ned og la det gå lenger mellom hver time så ser du hvordan det går!

Gjest Fremdeles mange spørsmål
Skrevet

Skjønner problemstillingen.Psykologen som jeg gikk til skulle gå av med AFP slik at vi avrundet behandlingen. Jeg hadde gått til han en god stund.

Allikevel sitter jeg igjen med mange spørsmål og problemstillinger og spørsmål jeg skulle ha snakket med en psykolog om.

Det er et lavterskel psykaitritilbud her hvor jeg bor heldigvis.

Gjest bølger
Skrevet

Hvis det kan gå noen måneder før du får ny time, men med mulighet

til å få time tidligere hvis du blir dårligere, tror jeg det vil kunne gi

deg en trygghet

mens du trapper ned behandlingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...