Gå til innhold

Sosial angst og jobb i helsesektoren

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker meg jobb
Skrevet

Jeg har ikke jobb for tiden, og vurderer å prøve å skaffe meg jobb som pleiemedhjelper. Jeg tenker også å utdanne meg til sykepleier, siden jeg er mer enn gjennomsnittlig interessert i helse, og liker mennesker.Og sykepleiere er det faktisk etterspørsel etter...

Men, jeg har en fortid med sosial angst. Den er blitt bedre ettersom jeg har jobbet mye med selvfølelsen min. føler meg nå som en del av fellesskapet, mens jeg før følte meg mer som et verdiløst utskudd...

Jeg er som sagt blitt bedre, og regnes i dag som et utadvent sosialt menneske. Men enkelte greier av denne angsten er jeg ikke blitt helt kvitt. Er fortsatt redd for å dumme meg ut, og at folk skal skjønne at det "er noe med meg". For mitt største ønske her i livet er å være normal! Er redd for å avsløre meg kan man si.

Nå er jeg redd for at redselen for å være rar, ved for eksempel skjelve på hendene, skal diskvalifisere meg fra disse yrkene jeg tenker på. Jeg vet jo ikke helt hva slags arbeidsoppgaver som venter meg som pleiemedhjelper... Er blant annet ikke så god på å bære kaffekopper fulle av glohet kaffe... Da passer det dårlig å skjelve på hendene... Ikke bare ville jeg oppføre meg rart, jeg ville skolde hendene mine også...

Noen som har fersk erfaring fra slikt arbeide her som kan si noe om mine plager diskvalifiserer meg fra slikt arbeide?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...